کد خبر: 80846
A

بازگشایی یکی از کارخانه‌های تسلا برای کمک به کنترل کرونا

روز گذشته "ایلان ماسک" بنیانگذار شرکت "تسلا" اعلام کرد که یکی از کارخانه‌های این شرکت در شهر بوفالو نیویورک، به سرعت به تولید دستگاه‌های تنفس مصنوعی خواهد پرداخت تا به بیماران مبتلا به "کرونا ویروس" کمکی کرده باشد.

بازگشایی یکی از کارخانه‌های تسلا برای کمک به کنترل  کرونا

به گزارش سایت دیده بان ایران و به نقل از تک‌کرانچ، در راستای شیوع بیماری "کووید-۱۹" در آمریکا، این کشور با کمبود تجهیزات پزشکی و دستگاه‌های تنفس مصنوعی مواجه شده است.

شهردار نیویورک هم به ایلان ماسک اطلاع داد که این شهر با کمبود دستگاه‌های تنفس مصنوعی روبه‌رو شده است.

 این دستگاه‌ها برای زنده ماندن مبتلایان به کووید-۱۹ لازم و ضروری هستند.

در پی درخواست کمک شهردار نیویورک از ایلان ماسک برای ساخت دستگاه تنفس مصنوعی، تسلا قصد دارد به تولید این دستگاه‌ها و دیگر تجهیزات پزشکی بپردازد و تعدادی دستگاه تنفس مصنوعی اهدا کند.

بیماری "کووید-۱۹" ریه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و از آنجا که هیچ درمان ثابت شده‌ و منحصر به فردی برای این بیماری وجود ندارد، دستگاه‌های تنفس مصنوعی به مبتلایان کمک می‌کند که بتوانند راحت‌تر نفس بکشند و با بیماری مبارزه کنند.

روز گذشته ایلان ماسک در پیامی در حساب توئیتر خود نوشت: کارخانه "گیگا"( Giga) تسلا در نیویورک که به تولید سلول‌های خورشیدی می‌پردازد، در اسرع وقت به تولید دستگاه‌های تنفس مصنوعی خواهد پرداخت.

همچنین ایلان ماسک نوشت: ما برای کمک به شهروندان نیویورک هر کاری انجام می‌دهیم.

هنوز زمان دقیق بازگشایی این کارخانه در بوفالو نیویورک مشخص نیست و همچنین معلوم نیست که خط تولید این کارخانه تا چه زمانی به تولید تجهیزات پزشکی خواهد پرداخت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر