کد خبر: 81160
A

آقای وزیر بهداشت اگر تولید تعطیل شود؛ مردم در قرنطینه چه بخورند؟!/ آیا با تعطیلی واحد های تولیدی دچار کمبود کالاهای اساسی نخواهیم شد

وزیر بهداشت در نامه ای مجدد خطاب به رئیس جمهور محترم دستور قائم مقام وزیر صمت در خصوص راه اندازی برخی کسب و کارهای و بنگاههای تولیدی را خلاف مصوبات ستاد مبارزه با کرونا دانسته و با نوعی فر ا فکنی درصدد است تا برخی سیاستهای غلط اتخاذ شده از سوی خود را توجیه کند.

آقای وزیر بهداشت اگر تولید تعطیل شود؛ مردم در قرنطینه چه بخورند؟!/ آیا با تعطیلی واحد های تولیدی دچار کمبود کالاهای اساسی نخواهیم شد
به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزیر بهداشت در نامه ای مجدد خطاب به رئیس جمهور  محترم دستور قائم مقام وزیر صمت در خصوص راه اندازی برخی کسب و کارهای و بنگاههای تولیدی را خلاف مصوبات ستاد مبارزه با کرونا دانسته و با نوعی فر ا فکنی درصدد است تا برخی سیاستهای غلط اتخاذ شده از سوی خود را توجیه کند.
 
هدف این گزارش تحت هیچ شرایطی زیر سوال بردن تلاش و کوشش مدافعان سلامت کشورکه از همه وجودخود برای سلامت جامعه ایرانی  گذشتند نیست ، بلکه باور داریم خدمت و جانفشانی مدافعان سلامت در مبارزه با این ویروس خانماسوز تا ابد در تاریخ ایران زمین خواهد ماند. تلاشی که از سوی مقام معظم رهبری ،رییس جمهور محترم و آحاد جامعه ایرانی  مورد ستایش قرار گرفته و خواهد گرفت .
هدف نامه نگاری های بی وقت و گاهی بدون پشتوانه علمی و اقتصادی وزیر بهداشت  آنهم در شرایط ویژه و خاص  اقتصادی امروز ایران است ، وزیر بهداشت در نامه خود  به رئیس جمهور درباره دستورالعمل ابلاغی وزارت صمت برای بازگشایی مشاغل و مراکز کسب و کار هشدار داده است امامتاسفانه  تلاش و کوشش صنعتگران ، تولید کنندگان و سایر بخش های تولیدی در جنگ علیه ویروس کرونا را نادیده گرفت.
 آقای وزیر محترم، مگر نمی دانید بخش تولید در سالی که از سوی رهبر فرزانه انقلاب به نام جهش تولید مزین شده است نباید تعطیل و یا راکد بماند ، مگر اینکه رییس جنهور محترم نیز گفتند تولید تعطیل بردار نیست و اقدامات وزارت صمت در تولید و تنظیم بازار  را ستودند؟
آقای وزیر محترم ، حتی با شیوع گسترش ویروس کرونا  بخش تولید تعطیل نشده که بخواهد مجدد شروع به کار کند ؟
آقای دکتر نمکی ،بنا بر اعلام وزارت صمت با توجه به دستور رئیس جمهور برای تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز بخش درمانی کشور و مایحتاج مردم، تولید تعطیل بردار نیست و  غیر از ضرورت فعالیت بخش تولید، سایر کسب و کارها تابع دستورالعمل های وزارت بهداشت هستند. پس این نامه نگاری چیست؟

 

 وزیر محترم،جای خوشحالی است که با تداوم فعالیت بخش تولید در ایام تعطیل و طرح فاصله گذاری اجتماعی، کادر درمانی کشور نیز با یک اطمینان خاطر از تامین نیازهای اولیه خود به ملزومات و محصولات بهداشتی، در حال خدمت رسانی جانانه و فداکارانه هستند. 
 این مهم نشان دهنده اهمیت فعالیت مستمر بخش تولید و تلاش های مجاهدانه تولید کنندگان کشورمان در این شرایط خاص است که به عنوان پشتیبان میدان مقابله با کرونا با جان فشانی تمام در حال خدمت بی منت هستند و در تمام ایام تعطیل عید، تولید کنندگان و کارگران صنعت، همچون پزشکان، پرستاران و پرسنل بیمارستان‌ها فداکارانه لحظه ای تولید را تعطیل نکردند و سه شیفت، مخلصانه و بدون منت، با کار شبانه روزی و البته با رعایت پروتکل های بهداشتی، تا کنون کارنامه درخشانی را ثبت نموده اند.
اگر به نامه وزارت صمت  به سازمان های صمت استان ها  توجه می کردید در این نامه بر ضرورت فعالیت واحدهای تولیدی پیرو دستور رئیس جمهور محترم، تاکید شده و روند کاری سایر کسب و کارها از جمله اصناف، کاملا تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت بوده است؛ البته متخصصان امر می دانند که از مرحله تولید تا بخش عرضه، یک زنجیره منفصل به لحاظ برخورد فیزیکی بین نیروهای فعال وجود دارد و قطعاً نقطه تماس مردم با کالاها و تجمع افراد اصولا در مراکز عرضه رخ می دهد که خوشبختانه طرح فاصله گذاری اجتماعی شامل خدمات رسانی واحد های صنفی و محل تجمعات مردم می شود، نه بخش تولید که به طور کامل تحت ضوابط و پروتکل های بهداشتی فعال می باشند،.
آقای وزیر زحمات جنابعالی و وزارت بهداشت قابل تحسین است اما باید بدانیم  ضرورت خدمات رسانی به مردم در حوزه تامین کالاهای اساسی و تامین اقلام ضروری مورد نیاز در ایام اعمال محدودیت‌های تردد مرتبط با شیوع ویروس کرونا از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا مهم و اساسی است و سیاست  رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت بر ادامه فعالیت واحدهای تولیدی خصوصا واحدهای تولیدکننده موادغذایی و اقلام شوینده و بهداشتی مورد نیاز مردم قابل تحسین است.
وزیر محترم ،، در کنار تلاش های شبانه روزی تمام ارکان نظام  در مبارزه با کرونا یادمان باشد که زحمات و تلاش شبانه روزی تولید گران و صنعتگران که امروز در دو جبهه تحریم و جبهه مبارزه با کرونا مبارزه می کنند ، نادیده گرفته نشود چرا که دیر یا زود کرونا می رود اما صنعت و تولید خواهد ماند .

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر