کد خبر: 81173
A

احتمال کاهش بی‌سابقه در تولید نفت اوپک و روسیه / رقم نهایی به مشارکت آمریکا بستگی دارد

یک منبع آگاه مدعی شد، اوپک پلاس در حال کار کردن بر روی طرحی هستند تا تولید را به میزان بی سابقه ای یعنی حدود 10 درصد عرضه در جهان کاهش دهند و این گروه، نشست ترامپ با شرکت های نفتی در اواخر امروز را رصد می کند تا رقم نهایی مشخص شود.

احتمال کاهش بی‌سابقه در تولید نفت اوپک و روسیه / رقم نهایی به مشارکت آمریکا بستگی دارد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رویترز، یک منبع آگاه مدعی شد که اوپک و هم پیمانانش در حال کار کردن بر روی طرحی هستند تا تولید را به میزان بی‌سابقه ای یعنی حدود 10 درصد عرضه در جهان کاهش دهند.

وزارت انرژی آذربایجان اعلام کرد قرار است اعضای اوپک پلاس در روز دوشنبه 6 آوریل با یکدیگر دیدار کنند اما جزئیات توزیع دقیق این کاهش تولیدهنوز مشخص نیست.

زمانی که به علت شیوع کرونا بیش از 3 میلیارد نفر در جهان به قرنطینه رفتند، قیمت نفت20 دلار در هر بشکه از 65 دلار در ابتدای سال جدید میلادی کاهش یافت زیرا تقاضا برای نفت در جهان یک سوم شد و 30 میلیون بشکه در روز کاهش یافت.

دونالد ترامپ دیروز مدعی شد که واسطه توافقی میان روسیه و عربستان برای کاهش تولید 10 تا 15 میلیون بشکه نفت در روز شده است. این رقم، رقمی بی سابقه است و 10 تا 15 درصد عرضه جهانی نفت را شامل می شد. ترامپ گفته هیچ پیشنهادی برای کاهش تولید نفت آمریکا نداده است.

یک منبع آگاه در اوپک گفت: «آمریکا باید از طریق نفت شیل مشارکت کند.» روسیه مدت هاست در مورد پیوستن به اوپک برای کاهش تولید ابراز ناامیدی می کند چراکه این امر تنها از تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا حمایت می کند.

یک منبع اوپکی دیگر گفت هرگونه کاهش بیش از 10 میلیون بشکه ای باید شامل تولیدکنندگان خارج از اوپک پلاس باشد. اوپک پلاس شامل اعضای اوپک، روسیه و تولیدکنندگان دیگری به غیر از آمریکا، کانادا، نروژ و برزیل است.

وی افزود اوپک پلاس در حال رصد نشست ترامپ با شرکت های نفتی در اواخر روز جمعه است و رقم نهایی کاهش تولید به مشارکت تمامی تولیدکنندگان بستگی دارد.

 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر