کد خبر: 81796
A

دستور جهانگیری برای پیگیری درخواست مالیاتی رئیس اتاق ایران/ تمدید اظهار نامه های مالیاتی اشخاص حقوقی

معاون اول رئیس جمهور از وزیر اقتصاد خواست موضوع درخواست اتاق بازرگانی برای تمدید مهلت اظهارنامه‌های مالیاتی اشخاص حقوقی را بررسی و حل کند.

دستور جهانگیری برای پیگیری درخواست مالیاتی رئیس اتاق ایران/ تمدید اظهار نامه های مالیاتی اشخاص حقوقی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور و ماندگاری دوماهه آن بسیاری از کسب و کارها با مشکل مواجه شد و فعالان اقتصادی در حوزه های مختلف خسارت های زیادی متحمل شدند.

با وجود اینکه مالیات یکی از منابع مهم درآمدی دولت محسوب می شود اما امسال با توجه به شرایط بحران پیش آمده و کاهش درآمدهای صنوف مختلف،  فعالان بخش خصوصی تقاضای بخشش جرائم مالیاتی و به تعویق افتادن مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی دارند.

بر این اساس غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران در نامه ای به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور خواستار رفع مشکل فعالان اقتصاد در بخش مالیات به منظور تحقق جهش تولید شد.

در این نامه آمده است: در راستای رفع مشکلات فعالان اقتصادی و جهش تولید و با عنایت به خسارت های وسیع حادث شده در حوزه کسب و کارها بواسطه شیوع بیماری کرونا و تمهیدات اتخاذ شده در سطح کشور به منظور جلوگیری از گسترش بیماری مذکور که موجب رکود یا تعطیلی کارخانه ها و شرکتها و صنوف مختلف گردیده و بالطبع خسارت مالی زیادی به اینگونه اشخاص حقیقی و حقوقی وارد شده است و متعاقب آن نیاز تامین مالی دولت خواهشمند است در جهت وصول هر بیشتر درآمدهای مالیاتی کشور و به منظور رعایت حقوق مودیان محترم مالیاتی مراتبی اتخاذ گردد که ۱۰۰٪ جرائم موضوع ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیاتی مستقیم مصوب ۱۳۸۰/۱۱/۲۷ و مواد ۱۶۹، ۱۹۰، ۱۹۳، ۱۹۷، ۱۹۹، ۲۷۲ و ۲۷۲ قانون مالیاتهای مستقیم و مواد ۲۲ و ۲۳ قانون مالیات بر ارزش افزوده مودیان اشخاص حقیقی و حقوقی که تا پایان سال جاری نسبت به پرداخت مانده بدهی قطعی شده خود اقدام می کنند، به عنوان مودی خوش حساب مورد بخشودگی قرار گیرند.

مزید تاییدات جنابعالی را از خداوند قادر سبحان مسئلت دارم.

 

بر اساس این گزارش مسئول دفتر معاون اول رئیس جمهور از دستور جهانگیری برای درخواست اتاق بازرگانی برای تمدید موعد تسلیم اظهارنامه‌های شرکت‌ها و اشخاص حقوقی برای سال ۹۸ خبر داد.

در این نامه کاظم چهره گشا خطاب به نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور آمده است: نامه شماره ۱۰/۱/۱۵ مورخ ۹۹/۱/۱۱ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در خصوص درخواست تمدید موعد تسلیم اظهار نامه‌های مالیاتی عملکرد شرکت‌ها و سایر اشحای حقوقی در سال ۱۳۹۸ با توجه به عدم امکان برگزاری مجامع در موعد مقرر به استحضار جناب آقای دکتر جهانگیری معاون اول محترم رئیس جمهور رسید.

پی نوشت فرمودند: جناب آقای دکتر نهاوندیان جهت بررسی و اقدام لازم

همچنین در رونوشت از فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد خواسته شده تا با نظر مساعد بررسی و کمک کنید تا مشکل حل شود.

انتهای پیام/

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر