کد خبر: 81805
A

سقوط ارزش لیر شدیدتر شد / ارزش پول ملی ترکیه از سال ۲۰۱۸ تاکنون ۴۰ درصد در برابر اسکناس آمریکایی تضعیف شده است

روند تضعیف لیر که از هفته های گذشته آغاز شد امروز نیز ادامه یافت تا جایی که نرخ برابری لیر در مقابل دلار به کمترین سطح خود در طول ۱۸ ماه اخیر رسید. به گفته فعالان بازار، اصلی‌ترین دلیل ریزش لیر در حال حاضر نگرانی از پیامدهای اقتصادی کرونا روی اقتصاد ترکیه است، به ویژه حالا که صنعت گردشگری این کشور به دلیل لغو پروازها و کنسلی رزرو هتل‌ها با چالشی جدی مواجه شده است. ارزش پول ملی ترکیه از سال ۲۰۱۸ تاکنون ۴۰ درصد در برابر اسکناس آمریکایی تضعیف شده است. در برابر دیگر ارزهای مهم، نرخ برابری هر یورو معادل ۷.۴۱۳ لیر و هر پوند معادل ۸.۵۰۴ لیر اعلام شد. از سوی دیگر بورس استانبول عملکرد مشابهی داشت تا جایی که شاخص بیست ۱۰۰ در آخرین دور از معاملات با افت ۰.۷ درصدی (معادل ۷۲.۳۳ واحد) به ۹۶ هزار و ۳۹۸ واحد رسید.

سقوط ارزش لیر شدیدتر شد / ارزش پول ملی ترکیه از سال ۲۰۱۸ تاکنون ۴۰ درصد در برابر اسکناس آمریکایی تضعیف شده است
به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روند تضعیف لیر که از هفته های گذشته آغاز شد امروز نیز ادامه یافت تا جایی که نرخ برابری لیر در مقابل دلار به کمترین سطح خود در طول ۱۸ ماه اخیر رسید.

 

به گفته فعالان بازار، اصلی‌ترین دلیل ریزش لیر در حال حاضر نگرانی از پیامدهای اقتصادی کرونا روی اقتصاد ترکیه است، به ویژه حالا که صنعت گردشگری این کشور به دلیل لغو پروازها و کنسلی رزرو هتل‌ها با چالشی جدی مواجه شده است. 

 

ارزش پول ملی ترکیه از سال ۲۰۱۸ تاکنون ۴۰ درصد در برابر اسکناس آمریکایی تضعیف شده است. در برابر دیگر ارزهای مهم، نرخ برابری هر یورو معادل ۷.۴۱۳ لیر و هر پوند معادل ۸.۵۰۴ لیر اعلام شد.

 

از سوی دیگر بورس استانبول عملکرد مشابهی داشت تا جایی که شاخص بیست ۱۰۰ در آخرین دور از معاملات با افت ۰.۷ درصدی (معادل ۷۲.۳۳ واحد) به ۹۶ هزار و ۳۹۸ واحد رسید.  

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر