کد خبر: 81889
A

معصومه آقا پور علیشاهی : کاهش ارزش پول ملی یکی از چالش‌های سال جاری است/ بیکاری در کل جهان سایه خواهد انداخت/ سکوتی در فضای سیاسی کشور حاکم شده است

معصومه آقا پور نماینده مجلس دهم تاکید کرد: در شرایط کنونی سیاسیون به این نتیجه رسیدند که باید یک هدف را نشان دهند و آن هدف هم سلامتی جان و نان مردم است. سکوتی در فضای سیاسی کشور حاکم شده است. چون در حال حاضر دیگر زمان نقد و انتقاد نیست. بلکه موضوع اصلی سلامتی جان و نان مردم است.

معصومه آقا پور علیشاهی : کاهش ارزش پول ملی یکی از چالش‌های سال جاری است/ بیکاری در کل جهان سایه خواهد انداخت/ سکوتی در فضای سیاسی کشور حاکم شده است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ معصومه آقاپور نماینده سراب و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اعتمادآنلاین، با بیان اینکه اولین چالش در سال 99 مشاله کرونا است، گفت: ممکن است که کرونا تا انتهای سال ادامه داشته باشد و اولین خط برای مبارزه با این بحران سیستم بهداشت کشور است. قاعدتا موج‌های متفاوتی از کرونا اتفاق خواهد افتاد و وزارت بهداشت در خط مقدم این جبهه آسیب خواهد دید. 

بیکاری دومین چالش در سال جاری است

او ادامه داد: دومین بحران در سال جاری بیکاری است. با توجه به شرایطی که ویروس کرونا در اقتصاد جهان ایجاد می‌کند، شاهد رکود عظیم در اقتصاد خواهیم بود. در شرایط رکود اقتصادی اولین معضل بیکاری است. قاعدتا بیکاری در کل جهان سایه خواهد انداخت و کشور ما هم مستثنا از آن نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی به سومین چالش پیشرو در کشور اشاره و تاکید کرد: سومین چالش در سال جاری کاهش ارزش پول کشورهایی که اقتصادشان دچار مشکل می‌شود. ایران در مقابل تحریم‌های ناجوانمردانه قرار گرفته است و این موضوع هم در اقتصاد کشور در این شرایط تاثیر بیشتری خواهد داشت.

آقاپور اعلام کرد: در این میان یک فرصت هم برای ما ایجاد شده است. در شرایط کنونی می‌توان از خدمات الکترونیک و خدمات شرکت‌های دانش بنیان استفاده کرد. همچنین در سال جاری شاهد تغییر شیوه زندگی و نوع آموزش در جهان خواهیم بود. این تغییرات تاثیر به سزایی در اقتصادی قرن بیست و یک خواهد داشت.

او به اقداماتی که در شرایط پسا کرونا باید از سوی دولت و مجلس انجام شود اشاره کرد و توضیح داد: به نظر می‌رسد کرونا تا آخر سال 99 ادامه خواهد داشت و نمایندگان مجلس یازدهم باید با ارزیابی شرایط اقداماتی را انجام دهند.

کرونا اقتصاد را تحت تاثیر قرار داد

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به تاثیر کرونا در فضای سیاسی کشور اشاره کرد و گفت: کرونا اقتصاد را تحت تاثیر قرار داد و اقتصاد بر روی سیاست سایه می‌اندازد. سیاست روابطی در میان کشورها ایجاد می‌کند. به نظر می‌رسد مشکلاتی در رابطه با صادرات داشته باشیم و این امر موجب می‌شود تا سیاستمداران ما دچار چالش بزرگی شوند.

 

آقاپور تاکید کرد: سیاستمداران ما همه به این نقطه رسیدند که الان وقت تفرقه‌افکنی و نفاق نیست. در این شرایط سیاسیون به این نتیجه رسیدند که باید یک هدف را نشان دهند و آن هدف هم سلامتی جان و نان مردم است. سکوتی در فضای سیاسی کشور حاکم شده است. چون در حال حاضر دیگر زمان نقد و انتقاد نیست. بلکه موضوع اصلی سلامتی جان و نان مردم است.

منبع: اعتماد آنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر