کد خبر: 82123
A
رئیس اتاق بازرگانی تهران:

معدوم‌سازی جوجه‌های یک روزه، چند ماه دیگر باعث کمبود و گرانی مرغ می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی تهران در واکنش به معدوم سازی جوجه‌های یک روزه گفت: احتمالاً چند ماه آینده نتیجه معدوم سازی امروز، باعث کمبود مرغ در بازار خواهد شد و افزایش قیمت مرغ برای مصرف کننده رقم می خورد.

معدوم‌سازی جوجه‌های یک روزه، چند ماه دیگر باعث کمبود و گرانی مرغ می‌شود

به گزارش دیده بان ایران؛ مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران در واکنش به خبر معدوم سازی جوجه های یک روزه در پیام توییتری نوشت: چند روزیست کلیپی در مورد از بین بردن جوجه های یک روزه در فضای مجازی منتشر شده و دیدن این صحنه ها مردم را آزرده خاطر کرده است. متاسفانه بازار مرغ تابع عرضه و تقاضا نیست بلکه به دلیل گذاری دولتی کاملا تحت تاثیر نظام غیر رقابتی قرار دارد.

 

وی در ادامه این پیام خاطر نشان کرد:در حال حاضر به خاطر کاهش قیمت مرغ و افزایش قیمت خوراک پرورش جوجه برای مرغدار صرفه ناپذیر شده و معدوم سازی صورت گرفته است و احتمالاً چند ماه آینده نتیجه معدوم سازی امروز، باعث کمبود مرغ در بازار خواهد شد و افزایش قیمت مرغ برای مصرف کننده رقم می خورد.

 

رئیس اتاق بازرگانی تهران در پایان این پیام راهکار این مشکل را این دانست که دولت دست از دخالت برداشته و اجازه دهد بازار تحت نظر تشکل های مربوطه روند منطقی را طی کند، در این صورت شاهد این نوع معدوم سازی ها یا افزایش قیمت نخواهیم بود.

 

توئیت خوانساری

 

منبع: تسنیم

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر