کد خبر: 8223
A
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با دیده بان ایران:

تبدیل واحد پولی از ریال به تومان تنها در خوانش آن اثر دارد

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی گفت: : این تبدیل واحد پولی تنها در خوانش واحد پولی کشور اثر دارد و این موضوع را تسهیل می کند.

تبدیل واحد پولی از ریال به تومان تنها در خوانش آن اثر دارد

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی گفت: : این تبدیل  واحد پولی تنها در خوانش واحد پولی کشور اثر دارد و این موضوع را تسهیل می کند.

سید حسن حسینی شاهرودی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، با اشاره به تغییر واحد پولی از ریال به تومان، اظهار داشت: حذف یک صفر از واحد پولی کشور و تبدیل واحد پول از ریال به تومان سالیان سال مطرح شده بود و از دو سه دولت قبل کلید خورده بود.

وی با بیان اینکه این یک تصمیم شجاعانه نیست و اگر دولت برای مشکلات اساسی تر واحد پول کشور تصمیم گیری می ‌کرد اثرات آن برای کشور قابل ملاحظه تر بو، افزود: اقدام جسورانه تر این بود مانند کشور ترکیه برای بهبود وضعیت واحد پولی شجاعانه ورود می کرد و با گرفتن جلسات کارشناسی در بین دولت، مجلس و سایر کارشناسان در خصوص موضوعاتی مثل حذف سه صفر از واحد پول ملی اقدام می کرد.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه این اقدام یک قدم مثبتی است ، تصریح کرد:  این تبدیل  واحد پولی تنها در خوانش واحد پولی کشور اثر دارد و این موضوع را تسهیل می کند.

وی افزود: این تغییر احتمالا در کوتاه مدت به بازار ارز کشور شوک وارد کرده ولی اثرات کوتاه مدت آن نیز با تحولات بازار از بین می‌رود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: این اقدام کار فی البداهه ای بود که دولت انجام داد و باید از کارشناسان در حوزه های غیر دولتی نیز کمک می گرفت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر