کد خبر: 82669
A

شکر گران شد؛ نرخ هر کیلو شکر 6 هزار و 500 تومان

بهمئی گفت: با توجه به حذف ارز 4200 تومانی، قیمت هر کیلو شکر تصفیه شده به 6 هزار و 400 تا 6 هزار و 500 تومان رسیده است.

شکر گران شد؛ نرخ هر کیلو شکر 6 هزار و 500 تومان

به گزارش دیده بان ایران؛ غلامحسین بهمئی دبیر انجمن کارفرمایان تصفیه شکر درباره آخرین وضعیت بازار شکر اظهار کرد: بنابر مصوبه ستاد تنظیم بازار ارز 4200 تومانی از واردات شکر حذف شد.

 

او افزود: با توجه به اختصاص ارز نیما به واردات شکر، قیمت هر کیلو شکر تصفیه شده 6 هزار و 400 تا 6 هزار و 500 تومان است.


بهمئی با اشاره به اینکه اختصاص ارز 4200 تومانی به واردات تنها زمینه را برای رانت و فساد ایجاد کرده است، بیان کرد: اگرچه در گذشته ارز 4200 تومانی در اختیار بازرگانی دولتی بود، اما کارخانه‌های نوشابه و شکلات برای واردات شکر ارز دولتی می‌گرفتند، در حالی که با ارز آزاد کالایشان در بازار عرضه می‌شد.

 

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان شکر قیمت کنونی شکر را تابع عرضه و تقاضا دانست و گفت: با حذف ارز دولتی و اختصاص ارز نیما رقابت در بین واردکنندگان ایجاد شد، در حالی که در صورت عدم رقابت قیمت کنونی هر کیلو شکر 7 تا 8 هزار تومان بود.

 

ضرورت نظارت بر توزیع 100 هزار تن شکر


او ادامه داد: بازرگانی دولتی از قبل 100 هزار تن شکر با ارز 4200 تومانی وارد کرده است که با نرخ 4 هزار و 50 تومان باید در بازار عرضه شود.

 

به گفته بهمئی، بازرگانی دولتی بر توزیع 100 هزار تن شکر باید نظارت کافی داشته باشد تا این میزان شکر در بازار سیاه با نرخ بالا فروخته نشود.

 

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: در گذشته همزمان با اختصاص ارز 4200 تومانی به واردات شکر همانند دیگر کالا‌ها انحصار وجود داشت، که با وجود اعتراضات مکرر، ارز دولتی از واردات شکر حذف شد چرا که سود واردات تنها در جیب تعداد معدودی از افراد بود./ باشگاه خبرنگاران جوان

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر