کد خبر: 83211
A
بازار وعده های بی سر انجام داغ است

پس از مسکن مهر و مسکن ملی، مجلس یازدهم از مسکن انقلاب رونمایی خواهد کرد/ میرتاج الدینی: مجلس یازدهم باید به صورت مسئله محور پیش برود

منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم تاکید کرد: مهم‌ترین مشکلات فعلی کشور مربوط به بحث‌های معیشتی مردم و وضعیت اقتصادی در پساکرونا است که مجلس و دولت با همفکری و همکاری باید تصمیمات خوبی برای عبور از این وضعیت بگیرند.

پس از مسکن مهر و مسکن ملی، مجلس یازدهم از مسکن انقلاب رونمایی خواهد کرد/ میرتاج الدینی: مجلس یازدهم باید به صورت مسئله محور پیش برود

به گزارش دیده بان ایران؛ سید محمدرضا میرتاج الدینی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که تا کمتر از ۳ هفته  دیگر مجلس یازدهم آغاز به کار می‌کند، اولویت‌های این مجلس با توجه به شرایطی که امروز در کشور حاکم است چیست، گفت: معتقدیم مجلس یازدهم باید به صورت مسئله محور پیش برود و برای حل مشکلات اولویت‌بندی داشته باشد.

منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم با اشاره به برنامه‌های موجود برای ریل‌گذاری سیاست‌های اقتصادی در کشور، عنوان کرد: برنامه‌های کلان همچون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه و سیاست‌های کلی نظام در ساختار قانونی کشور وجود دارد که باید بر اساس آن‌ها مسائل و مشکلات کشور را اولویت‌بندی کنیم.

وی تاکید کرد: نمایندگان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باید برای مسائل کشور چاره‌اندیشی داشته باشند و دولت را در این مسیر هدایت و همراهی کنند تا این مشکلات برطرف شود. 

میرتاج الدینی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مشکلات، بحث‌های معیشتی مردم و وضعیت اقتصادی در پساکرونا است که مجلس و دولت با همفکری و همکاری باید تصمیمات خوبی برای عبور از این وضعیت بگیرند.

وی با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام «جهش تولید» تاکید کرد: اولویت بعدی حمایت از تولید است تا شعار راهبردی سال که «جهش تولید» است، تحقق پیدا کند.

منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: شعار سال در صورتی می‌تواند تحقق پیدا کند که برنامه‌های حمایتی ویژه‌ای از تولیدکنندگان داشته باشیم؛ ما با اعطای تسهیلات و رفع موانع تولید و آسان کردن مسیر آن و همچنین رفع بعضی از مشکلات در قوانین کمرگی و عرصه صادرات و واردات می‌توانیم به تولید کمک کنیم.

وی ادامه داد: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اولویت دیگر ماست، این شرکت‌ها حدود ۵ میلیون فرصت شغلی نهفته در خود دارند که با حمایت‌های ویژه می‌توانیم به «جهش تولید» کمک کنیم.

میرتاج الدینی با بیان این‌که باید اصلاح نظام بانکی یکی از اولویت‌های مجلس یازدهم باشد، ادامه داد: اصلاح نظام پولی و بانکی در مجلس دهم این طرح پیش رفت و کلیاتش تصویب شد اما نهایی نشد ما باید سال اول مجلس یازدهم به این امر بپردازیم.

وی با بیان این‌که مسکن یکی از موضوعات اصلی در اقتصاد کشور و جز مسائل پیشران در اقتصاد است، گفت: باتوجه به اصل ۳۱ قانون اساسی طرح ملی «مسکن انقلاب» که فراتر از مسکن مهر است را در نظر داریم.

این نماینده یازدهمین مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مسکن مهر در ۲ فاز بود و این طرحی که ما قرار است آماده کنیم در ۴ فاز است؛ این طرح علاوه بر خانه اولی‌ها و خانه‌های روستایی، حاشیه‌نشینی و خانه‌های بافت فرسوده را هم مدنظر قرار می‌دهد.

 وی درباره این‌که برخی‌ها عنوان می‌کنند سمت و سوی فضای مجلس یازدهم به جای همکاری با دولت به سمت تقابل با قوه مجریه می‌رود که این به ضرر نظام خواهد بود، گفت: مجلس ریل‌گذاری انجام می‌دهد و دولت در آن ریل حرکت و مسائلی را که باید اجرایی می‌کند.

منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: اگر جایی مجلس مشاهده کرد نیاز به اصلاح ریل‌گذاری مجدد دارد و راه جدیدی را باید نشان دهد، این کار را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: هدف همه حل مشکلات جامعه است و این درصورتی حاصل می‌شود که همراهی و همفکری باشد اگر تقابل باشد اولین ضرر را مردم می‌بینند و دودش به چشم آنان می‌رود، بنابراین مجلس یازدهم در راستایی حرکت خواهد کرد که مشکلات جامعه حل شود.

میرتاج الدینی تاکید کرد: خط قرمز و هدف اصلی ما چاره‌اندیشی برای مشکلات و پیگیری مطالبات مردم است که در مرحله اول این کار با همراهی و همفکری حاصل می‌شود. 

وی یادآور شد: اگر در جایی دستگاه اجرایی همراهی نکند این مسئله ثانویه است که مجلس بر اساس وظیفه نظارتی و ابزارهای نظارتی که قانون اساسی مانند تذکر، سوال و استیضاح در اختیارش قرار داده است استفاده می‌کند؛ اما ما اصل را بر حل مشکلات مردم خواهیم گذاشت./ ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر