کد خبر: 85906
A

ادعای جالب نماینده مجلس: ساخت خانه‌ با متراژ پایین موجب کاهش فرزندآوری می‌شود

یک عضو کمیسیون عمران تاکید کرد: بسیار اشتباه است که به جای واقعی کردن قیمت مسکن، متراژ خانه‌ها را کوچک کنیم این کار خودش به پیری جمعیت و کاهش فرزندآوری دامن می‌زند.

ادعای جالب نماینده مجلس: ساخت خانه‌ با متراژ پایین موجب کاهش فرزندآوری می‌شود

به گزارش دیده بان ایران؛ اسماعیل حسین‌زهی درباره ساخت آپارتمان‌هایی با متراژ کوچک برای راه‌حل گرانی مسکن گفت: من با این مسئله موافق نیستم نباید به جای این‌که گرانی مسکن را حل کنیم و قیمت را به ثبات برسانیم، ریز بنا را کوچک کنیم و به ۲۵ متر برسانیم.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هنگامی که صحبت از کاهش متراژ مسکن از زیر ۶۰ متر می‌کنیم باید جمعیت را هم در نظر بگیریم؛ حضرت آقا هر روز برای مسن شدن جمعیت هشدار می‌دهند، اگر آماری از ثبت احوال را هم بگیریم، مشخص می‌شود اگر بیاییم مساحت خانه‌ها را کوچک کنیم، جمعیت هم به نسل پیری تبدیل خواهد شد و جمعیت جوان نخواهیم داشت؛ چراکه نمی‌توان توقع داشت یک خانواده در این خانه‌ها زندگی کنند و فرزندآوری داشته باشند.

وی با تاکید بر این‌که ما باید راهکاری را پیدا کنیم که قیمت واقعی مسکن پیدا شود، اظهار داشت: امروز این قیمتی که برای مسکن گفته می‌شود، حباب است و اعتقاد دارم با مساحت‌های کمتر از ۶۰ متر نمی‌توانیم جلوی گرانی مسکن بگیریم، به شخصه این طرح را قویاً رد می‌کنم.

نماینده خاش ادامه داد: اگر امروز با طراحی مسکن‌های کوچک راه حلی پیدا کنیم، فردا جمعیتِ پا به سن گذاشته را چه کنیم؟ با این وضعیتی که پیش می‌رود بچه‌های ما فردا عمه، خاله و دایی نخواهند داشت بنابراین باید راهکاری پیدا شود که قیمت مسکن واقعی شود.

حسین‌زهی درباره بورس مسکن که این روزها برای ثبات این بازار مطرح می‌شود، گفت: درباره بورس نگرانی‌هایی وجود دارد، ابتدا باید بگذاریم صاحب‌نظران عرصه مسکن اظهارات‌شان را بگویند بعد درباره ورود این حوزه به بورس صحبت کنیم؛ چراکه وقتی طرحی عملی نشده و مطالعه‌ای درباره آن صورت نگرفته اگر وارد بورس شود فکر نمی‌کنم موفق باشد.

وی خاطرنشان کرد: در مقابل باید کاری انجام دهیم تا مشوق‌هایی به انبوه‌سازان و مردم داده شود؛ حال در بحث مالیات باشد یا عوارض شهرداری باید به کسانی که می‌خواهند به صورت انبوه خانه بسازند، انگیزه بدهیم؛ چراکه اگر عرضه زیاد و متناسب با تقاضا باشد، قطعاً این قیمت‌ها شکسته خواهد شد.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر