کد خبر: 86188
A

دفاع یک نماینده دیگر مجلس یازدهم از فیلترینگ / پژمانفر: شبکه‌های اجتماعی ناامنی‌ها خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی را به همراه دارند

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: این شبکه‌ها ناامنی‌ها خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی را به همراه دارند؛ حجم انبوهی از پرونده‌های دادسراها و پلیس فتا به دلیل ناامنی این شبکه‌های اجتماعی خارجی است و کسی در این زمینه پیگیر برقراری حقوق مردم نیست.

دفاع یک نماینده دیگر مجلس یازدهم از فیلترینگ / پژمانفر: شبکه‌های اجتماعی  ناامنی‌ها خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی را به همراه دارند

به گزارش دیده بان ایران؛ نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی خارجی ناامنی‌های خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی را به همراه دارند، گفت: دولت باید با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت شبکه‌های اجتماعی داخلی را به مردم ارائه دهد.

نصرالله پژمانفر با اشاره به لزوم برقراری اینترنت داخلی در کشور، گفت: حاکمیت و دولت باید خدمات مختلف را در تمام زمینه‌ها برای جامعه فراهم کنند؛ ایجاد فضای مجازی مناسب یکی از موضوعاتی است که به ضرورت در ایران تبدیل شده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت موظف است خدمات را به گونه‌ای ارائه دهد که مردم با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت شبکه‌های اجتماعی داخلی را داشته باشند.

وی بیان کرد: شبکه ملی اطلاعات در کشور راه‌اندازی نشده است و به همین دلیل بی‌کیفیت‌ترین خدمات خارجی در حوزه فضای مجازی با گران‌ترین قیمت و ناامن‌ترین وضعیت در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

پژمانفر با اشاره به ناامنی‌هایی که شبکه‌های خارجی دارند، اظهار کرد: این شبکه‌ها ناامنی‌ها خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی را به همراه دارند؛ حجم انبوهی از پرونده‌های دادسراها و پلیس فتا به دلیل ناامنی این شبکه‌های اجتماعی خارجی است و کسی در این زمینه پیگیر برقراری حقوق مردم نیست.

وی با بیان اینکه وزارت ارتباطات باید درباره عدم وجود شبکه‌های اجتماعی مناسب پاسخگو باشد، ادامه داد: وزیر باید در این رابطه پاسخگو باشد که چرا تا به امروز پیام‌رسان‌های داخلی گسترده نشده است تا هنگامی که با تشخیص رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی برای امنیت کشور شبکه‌های اجتماعی خارجی فیلتر شد، جایگزین داخلی برای این شبکه‌ها در کشور وجود داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان افزود: وزارت ارتباطات باید در این زمینه ورود و سرورهای داخلی را برای راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی داخلی تقویت کند؛ اگرچه وزیر ارتباطات اقدامات مناسبی در این زمینه انجام داده است اما باید با تمام توان وزارت در این مسیر حرکت کرد تا نتایج مطلوبی حاصل شود./ خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر