کد خبر: 8649
A
تابش نایب رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم ؛

دولت مکلف شد حداکثر تا پایان سال اول اجرای برنامه، نسبت به آغاز اجرای "برنامه تامین مسکن اجتماعی و حمایتی" اقدام نماید

برقراری، استقرار و روزآمدسازی نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی چند لایه مشتمل بر حوزه های امدادی ، حمایتی و بیمه های اجتماعی و شکل گیری پرونده الکترونیک رفاه و تأمین اجتماعی برای تمامی آحاد مردم؛ از دیگر تکالیف قانونی دولت در طول مدت اجرای برنامه ششم است.

دولت مکلف شد حداکثر تا پایان سال اول اجرای برنامه، نسبت به آغاز اجرای "برنامه تامین مسکن اجتماعی و حمایتی" اقدام نماید

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ نایب رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم  گفت:  تکلیف سالانه دولت برای کاهش نیم درصدی نرخ بیکاری در برنامه ششم توسعه جلسات فشرده کمبسیون تلفیق برنامه ششم امروز (دوشنبه) در سه شیفت کاری در جریان بود.

"محمدرضا تابش" درباره مصوبات کمیسیون تلفیق  گفت: دولت مکلف شد حداکثر تا پایان سال اول اجرای برنامه، نسبت به تدوین و آغاز اجرای "برنامه تامین مسکن اجتماعی و حمایتی" اقدام نماید.

همچنین دولت می بایست به منظور نیل به رشد و توسعه اقتصادی بر پایه عدالت، نسبت به اعمال سیاستهای اشتغال زایی، مهارت افزایی و ارتقای دانش حرفه ای و حمایت از مشاغل کوچک خانگی و دانش بنیان اقدام نماید.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق عنوان داشت: کاهش نرخ بیکاری به میزان نیم درصد سالیانه در طول سالهای برنامه از دیگر مصوبات امروز کمیسیون بود.

وی همچنین اظهار داشت: نمایندگان وزارت تعاون، کار،و رفاه اجتماعی را موظف کردند خدمات امداد اجتماعی، حمایتی و توانمندسازی و بیمه اجتماعی، درمان و بازنشستگی را در قالب نظام چند لایه تامین اجتماعی به این قبیل افراد با هدف کاهش و رفع فقر غذایی ، آموزشی ، بیمه ای ، درآمدی  و مسکن ارائه نماید.

برقراری، استقرار و روزآمدسازی نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی چند لایه مشتمل بر حوزه های امدادی ، حمایتی و بیمه های اجتماعی و شکل گیری پرونده  الکترونیک رفاه و تأمین اجتماعی برای تمامی آحاد مردم؛  از دیگر تکالیف قانونی دولت در طول مدت اجرای برنامه ششم است.

نماینده مردم اردکان تاکید کرد: همچنین دولت  باید به گونه ای برنامه ریزی نماید تا پایان سال آخر برنامه، بودجه سازمان ها و صندوقهای بیمه گر اجتماعی مستقل شده و از محل بودجه عمومی اعتباری به آنها پرداخت نگردد.

 

وی ادامه داد:  دولت مکلف شد تا کلیه طرح های جمع آوری ، مهر ، کنترل و بهره برداری از گازهای همراه تولید و مشعل در کلیه میادین نفت و تاسیسات صنعت نفت را تکمیل و به مردم واگذار نماید و تا پایان برنامه ششم حداقل 90% گازهای مشعل مهار و کنترل شده باشد.

افزایش ضریب بازیافت مخازن کشور در طول برنامه به میزان یک درصد  و تامین 75 درصد از منابع مالی (ریالی ) تبدیل 12 هزار مگاوات نیروگاه گازی به سیکل ترکیبی از دیگر مصوبات کمیسیون در حوزه انرژی بود.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر