کد خبر: 87007
A

سخنگوی هیات رئیسه مجلس: مجلس، پادگان نیست که یک نفر به‌عنوان فرمانده مسئولیت تمامی اتفاقات را بر عهده بگیرد

محمدحسین فرهنگی، عضو هئیت رئیسه مجلس، با بیان اینکه جلسه سخنرانی رهبر انقلاب برای نمایندگان مجلس، از نظر شکل و محتوا جلسه متفاوتی بود، گفت: به طوری که از نظر شکلی به خاطر شرایط کرونا به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد و با وجود این‌که به‌صورت مجازی برگزار شد، تمامی برنامه های جلسه دقیق و منظم انجام شد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس: مجلس، پادگان نیست که یک نفر به‌عنوان فرمانده مسئولیت تمامی اتفاقات را بر عهده بگیرد

به گزارش دیده بان ایران؛ وی ادامه داد: صحبت‌ها هم بسیار منسجم بود به‌طوری‌که هم رئیس مجلس در جمع‌بندی مباحث، مطالبی را ارائه داد و هم رهبر معظم انقلاب کاملاً مشخص بود که به صورت امیدوارانه و هدایت‌مندانه مجلس را تعقیب می‌کنند و مسائل را در نظر دارند و در خصوص حال‌وهوای مجلس نیز من در طول این سال‌ها ندیده بودم که مجلس در حین سخنرانی یک مقام مسئول این‌گونه از نظر دقت و یادداشت مطالب و پیگیری موضوع، منظم و متمرکز باشد و بعد از سخنرانی رهبر انقلاب،  احساس مسئولیت بیشتری در نمایندگان ایجاد شد.

وی ادامه داد: متاسفانه در افکار عمومی حرکت و رفتار عده‌ای معدود به منزله حرکت و رفتار کل مجلس تلقی می شود در حالیکه اینطور نیست اما افکار عموم این رفتار و حرکت یک نفر را به  کلیت مجلس تعمیم می‌دهند در حالیکه نباید  این‌چنین باشد و خروجی مجلس در نتیجه آرای نمایندگان مشخص می شود.

فرهنگی ادامه داد: به طور مثال دیروز  تصمیم مجلس درباره مساکن خالی، یک تصمیم جمعی بود ولی هر کس می‌تواند در این مورد قضاوت کند اما اگر یک نفر از مجلس صحبتی نسنجیده و ناشایست انجام دهد و یا رفتاری مانند جلسه اخیر حضور وزیر امور خارجه انجام دهد، این رفتارها به معنی رفتار کل مجلس نیست.

وی ادامه داد: مجلس مثل پادگان نیست که یک نفر به‌عنوان فرمانده مسئولیت تمامی اتفاقات و صحبت‌های همه را به‌عهده بگیرد، بلکه آحاد مختلف نمایندگان طبق اصول مختلف قانون اساسی در اظهارنظر و رفتارهایشان تقریباً مستقل هستند. اگر بخواهیم این موضوعات را آسیب‌شناسی کنیم و ببینیم که چطور اصلاح شود، باید به این توصیه‌های رهبر انقلاب توجه کرد .

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر