کد خبر: 87368
A

مهلت اپراتور‌ها تمام شد؛ اینترنت ارزان نشد!/ آقای وزیر جوان جلوگیری از فیلتر اینستاگرام دست شما نیست جلوگیری از افزایش قیمت چطور؟

شنبه ۱۴ تیرماه مردم از خواب بیدار شدند و اینترنت موبایل در روز‌هایی که همه چیز وابسته به اینترنت است، حسابی گران شده بود. وزارت ارتباطات و رگلاتوری این اقدام ایرانسل و همراه اول را غیر قانونی خواندند و برای آن‌ها خط و نشان کشیدند. امروز هم مهلت ۱۰ روزه رگلاتوری با ایرانسل و همراه اول تمام شد، اما نه بسته‌های حذف شده بازگردانی شده‌اند و نه قیمت اینترنت موبایل پایین آمد.

مهلت اپراتور‌ها تمام شد؛ اینترنت ارزان نشد!/ آقای وزیر جوان جلوگیری از فیلتر اینستاگرام دست شما نیست جلوگیری از افزایش قیمت چطور؟

به گزارش دیده بان ایران؛  شنبه 14 تیرماه مردم از خواب بیدار شدند و اینترنت موبایل در روزهایی که همه چیز وابسته به اینترنت است، حسابی گران شده بود. وزارت ارتباطات و رگلاتوری این اقدام ایرانسل و همراه اول را غیر قانونی خواندند و برای آنها خط و نشان کشیدند. امروز هم مهلت 10 روزه رگلاتوری با ایرانسل و همراه اول تمام شد اما نه بسته‌های حذف شده بازگردانی شده‌اند و نه قیمت اینترنت موبایل پایین آمد.

درست 15 روز قبل بود که یک‌باره کاربران متوجه حذف بسته‌های اینترنت بلند مدت و حجم بالا ایرانسل و همراه شدند. در آن زمان بالاترین بسته یک ماهه هر دو ایرانسل و همراه اول تنها 7.5 گیگابایت بود. با ورود سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ایرانسل و همراه اول بسته‌های جدید خود را هم حذف کردند و انتخاب مشترکین حداکثر به 2 گیگابایت یک ماهه محدود می‌شد. خبری هم از بسته‌های بلند مدت سه ماهه، شش ماهه یا یک‌ساله نبود.

یک روز پس از حذف بسته‌های بلند مدت و گران فروشی ایرانسل و همراه اول، مجید حقی، معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ابلاغ ضرب العجل 24 ساعته به همراه اول و ایرانسل برای بازگردانی بسته‌های حذف شده و همچنین عودت مبالغ اضافی اخذ شده از مشترکین خبر داد.

اپراتورها بسته‌های حذف شده را بازگردانی نکردند و ضرب العجل 24 ساعته رگلاتوری هم به لیست بلندبالای وعده‌های عملی نشده پیوست.

بعدتر پای وزیر ارتباطات هم به ماجرا باز شد و هشدار داد اگر اپراتورها ظرف 10 روز بسته‌های حذف شده و مبالغ اضافی دریافت شده از مشترکین را بازنگردانند، با برخورد قانونی روبرو خواهند شد.

در آن زمان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با هشدار نسبت به جریمه 2 میلیارد تومانی ایرانسل و همراه اول گفت: اپراتورها پس از تکمیل اطلاعات سازمان تنظیم از میزان خسارت به مشترکان باید آن را به‌طور کامل جبران کنند و بسته‌ها را به حالت قبل برگردانند و هرچه زودتر قیمت‌ها را به حالت سابق برگردانند به نفع آن‌هاست. اگر این کار را نکردند جریمه نقدی دو میلیارد تومانی در انتظار آنهاست و اگر تخلف استمرار داشته باشد مجازات‌های دیگری مانند کاهش مدت اعتبار پروانه نیز قابل اجراست.

امروز مهلت 10 روزه اپراتورها هم تمام شد اما بسته‌های حذف شده بازگردانده نشدند و هنوز ایرانسل و همراه به گران فروشی ادامه می‌دهند، البته این چیزی است رگلاتوری می‌گوید. پرسش اینجاست آیا 2 میلیارد تومان جریمه با 15 روز گران فروشی هم خوانی دارد یا نه. برخی می گویند طی این 15 روز اپراتورها به مراتب پول بیشتری به جیب زده‌اند و جریمه 2 میلیارد تومانی بیشتر شبیه شوخی است.

مهلت اپراتور‌ها تمام شد؛ اینترنت ارزان نشد!

جالب اینکه حتی رئیس جمهور به این ماجرا ورود پیدا کرد و به وزیر دادگستری و سرپرست وزارت مصت دستور داد به تخلف اپراتورها و احقاق حقوق مردم رسیدگی کنند.

مهلت اپراتور‌ها تمام شد؛ اینترنت ارزان نشد!

حالا باید منتظر ماند و دید زور رگلاتوری و وزارت ارتباطات و البته رئیس جمهور به اپراتورها نمی‌رسد؟ برخی هم می‌پرسند بر اساس کدام قانون به اپراتورها برای ادامه تخلف و گران فروشی 10 روز مهلت داده‌اند؟ پرسش فراوان است اما فعلاً آنهایی که باید پاسخگو باشند، سکوت کرده اند.

این در حالی است که برخی کاربران در شبکه های اجتماعی این سوال را از وزیر جوان می پرسند که فیلتر شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام و توییتر دست شما نیست، جلوگیری از افزایش قیمت تعرفه های اینترنت در این روزهایی که کسب و کار مردم با خطر جدی مواجه شده است و بسیاری از کارآفرینان و مردم به شبکه های مجازی دل بسته اند، چطور؟

منبع: شهر سخت افزار / دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر