کد خبر: 8751
A
رییس هیات عامل ایدرو خبر داد:

تفام نامه رنو به زودی قرارداد می‌شود/ نهایی شدن دو قرارداد دیگر در صنعت خودرو تا پایان سال

رییس هیات عامل ایدرو با اشاره به اینکه قرارداد رنو به زودی نهایی می‌شود، از نهایی شدن دو قرارداد دیگر تا پایان سال خبر داد و گفت: تولید خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٣٧ درصد افزایش یافته است.

تفام نامه رنو به زودی قرارداد می‌شود/ نهایی شدن دو قرارداد دیگر در صنعت خودرو تا پایان سال

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران، منصور معظمی، در نشست هیات نمایندگان اتاق تهران با اشاره اینکه در کشور ما صنعت خودرو، پس از نفت دومین پیشران توسعه است، تصریح کرد: در سال ٢٠١٥ ،چین با تولید ٢٣ میلیون خودرو در جایگاه اول و امریکا، ژاپن و آلمان به ترتیب در رتبه های بعدی قرار داشتند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای بهبود وضعیت صنعت خودرو راهی جز پیوستن به برندهای خارجی و مشارکت نداریم، تاکید کرد: میزان تولید خودرو تا کنون به ٨٨٠ هزار دستگاه رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ٣٧ درصدی برخوردار شده است.

رییس  هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در ادامه به انعقاد قراردادهای پژو و سیتروئن با دو خودروساز بزرگ کشور اشاره و خاطرنشان کرد:قرارداد رنو نیز به زودی نهایی می شود.

معظمی به تفاوت قرارداد رنو با دو قرارداد دیگر اشاره و اظهار کرد: در همه این قراردادها حداقل ٣٠ درصد از تولید باید به صادرات اختصاص داده شود به عبارت دیگر با این بند ما به شبکه توزیع خودروسازان خارجی وصل می شویم اما تفاوت قرارداد رنو با دوقرارداد دیگر این است که در قرارداد رنو برای اولین بار ساخت و تولید موتور، گیربکس و شاسی آمده  است.

وی تاکید کرد: باید به سمت تولید محصولاتی حرکت کنیم که از نظر کیفیت قابل قبول باشد و خریدار نیز توان خرید داشته باشد.

معظمی با اشاره به ایجاد مراکز تحقیق و توسعه و آموزش کارکنان صنعت خودرو اشاره و تاکید کرد: شبکه گسترده ای شامل ١٢٠٠ قطعه ساز با گردش مالی ١٢هزار میلیارد تومان داریم و امیدواریم درپی انعقاد قراردادهای جدید مردم شاهد تولید محصولات با کیفیت باشند.

رییس هیات عامل ایدرو به هدفگذاری تولید سه میلیون خودرو در ١٤٠٤ اشاره و تاکید کرد: تا پایان سال جاری با دوخودروساز دیگر به نتیجه نهایی خواهیم رسید.

وی در بخش پایانی سخنان خود به بخش انرژی اشاره کرد و گفت: در بخش انرژی در برنامه ششم به جز رگولاتوری چیزی دیده نشده  و این در حالی است که با توجه به اینکه در این بخش از پرمصرف ترین و پرهزینه ترین کشورها هستیم باید به سمت ادغام نفت و نیرو حرکت کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر