کد خبر: 8804
A
دیده‌بان ایران گزارش می‌دهد:

مضرات یک استیضاح بیجا / هدف از استیضاح آخوندی؛ التیام داغدیدگان هفت خوان یا پیشبرد پروژه تخریب برجام

در روزهای اخیر در شرایطی که کام ملت بواسطه خرید 80 فروند هواپیمای مدرن مسافربری از شرکت معتبر بویینگ شیرین شده و همچنین خبرها حکایت از نهایی شدن قرارداد با ایرباس در روزهای آتی دارد، عده ای از مخالفان دولت بر مبنای همان مشی سیاسی کارانه خود برطبل استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی می‌کوبند و شوربختانه آنکه خون هموطنان عزیز جانباخته در حادثه هفت خوان را هم دستمایه پیشبرد اغراض سیاسی‌شان کرده‌اند.

مضرات یک استیضاح بیجا / هدف از استیضاح آخوندی؛ التیام داغدیدگان هفت خوان یا پیشبرد پروژه تخریب برجام

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده‌بان ایران، در روزهای اخیر در شرایطی که کام ملت بواسطه خرید 80 فروند هواپیمای مدرن مسافربری از شرکت معتبر بویینگ شیرین شده و همچنین خبرها حکایت از نهایی شدن قرارداد با ایرباس در روزهای آتی دارد، عده ای از مخالفان دولت بر مبنای همان مشی سیاسی کارانه خود برطبل استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی می‌کوبند و شوربختانه آنکه خون هموطنان عزیز جانباخته در حادثه هفت خوان را هم دستمایه پیشبرد اغراض سیاسی‌شان کرده‌اند.

 

ماموریت مشخص مخالفان

مخالفان دولت یک ماموریت مشخص دارند؛ تخریب و تخطئه برجام و هرآنچه که دستاورد آن است؛ این امر بویژه با نزدیک شده به 29 اردیبهشت 96 موعد انتخابات دوازدهم، شدت بیشتری هم می‌گیرد؛ به نظر می‌رسد آخوندی که وزارتخانه تحت تکفلش از خوان نعمت برجام، بهره بیشتر و ملموس‌تری برده است باید قربانی کینه مخالفان دولت نسبت به برجام شود؛ بهانه هم که برای آنها جور شده است؛ پاشیدن نمک بر زخم داغدیدگان هفت خوان؛ این امر چند مزیت برای مخالفان دولت دارد؛ نخست آنکه در مسیر تبلور و تجلی یکی از دستاوردهای عیان برجام (مدرن شدن ناوگان هوایی) سنگ اندازی کرده‌اند؛ دیگر آنکه، یک وزارتخانه دولت مبغوض خود را فشل کرده‌اند؛ سوم آنکه یک وزیر را که به لحاظ فکری و سیاسی با آنها متضاد است، برکنار کرده‌اند و سود آخر برای مخالفان در این ماجرا، کسب محبوبیت و منزلت کاذب اجتماعی از طریق نوحه سرایی برای خانواده داغدیده حادثه هفت خوان است.

 

 سیاسی کاری با چاشنی نوحه سرایی برای داغدیدگان

 

"هدف از استیضاح آخوندی التیام برای داغدیدگان قطار تبریز-مشهد است"؛ این استدلالی است که یکی از مخالفان مجلس نشین دولت برای برکناری وزیر راه داشته است. نماینده مزبور در زمره دهها نماینده‌ای است که در زمان دولت قبل که صدها نفر از هموطنان عزیزمان در نتیجه بیش از 30 سانحه به رحمت ایزدی پیوستند، سکوت پیشه کرده بود که مبادا خاطر دولتمردان مهروز! مکدر شود.

در اوایل آذرماه در شرایطی که بهارستان در تعطیلی به سر می‌برد، مخالفان دولت با تعجیل فراوان دست به کار شدند و به صورت پیامکی و تلگرامی برای استیضاح وزیر راه، امضاء جمع کردند؛ آنها سپس به هر شکل ممکن، نامه درخواست استیضاح را به هیئت رئیسه رساندند و هیئت رئیسه هم آنرا به کمیسیون عمران که کمیسیون تخصصی امر مزبور است ارجاع داد.

مخالفان دولت پس از آگاه شدن از استعفای "پورسید آقایی" مدیرعامل راه آهن به سبب حادثه هفت خوان، که اقدامی در خور توجه و تحسین‌برانگیز بود، آشفته شدند و باز هم با عینک سیاسی به این موضوع نگریستند و گفتند: "استعفای «پورسید آقایی» پوششی برای در امان ماندن آخوندی است"!   

به هر ترتیب آنطور که رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس گفته است، کمیسیون عمران تا امروز( چهارشنبه) فرصت دارد که نتیجه بررسی‌های خود پیرامون استیضاح آخوندی را به هیئت رئیسه مجلس ارائه دهد.

 

مضرات یک استیضاح بیجا

 

در این میان نکته ای که قابل توجه است، توجه نمایندگان به شرایط و اقتضائات فعلی است؛ قطعا نمایندگانی که بجای ذهنیت‌های سیاسی و جناحی، دل در گروی منافع و مصالح ملی دارند، مستحضرند که رای به استیضاح آخوندی می‌تواند در مسیر قراردادهای اخیری که میان زیرمجموعه های وزارت راه و شرکت های معتبر هواپیماسازی جهانی منعقد شده است، خلل ایجاد کند و این امر به هیچ وجه با منافع ملی سازگار نیست.

اینکه مخالفان سیاسی کار دولت، چشم بر دستاوردهای برجامی دولت تدبیر و امید بسته‌اند، چندان جای تعجب ندارد؛ اما برای نمایندگان و کنشگران منصفی که صرفا به پیشرفت و تعالی ایران اسلامی فکر می‌کنند، پذیرفته نیست که مزایای برجامی قراردادهای اخیر وزارت راه را نبینند. اینکه بیش از 100 فروند هواپیمای فرسوده و مستهلک در ناوگان هوایی کشور فعال است، موضوع قابل کتمانی نیست؛ اینکه این ناوگان هوایی فرسوده در شان مردم ما نیست و علاوه بر مسائل ایمنی و جانی، هواپیماهای مستهلک هر ساله هزینه‌های مالی هنگفتی بر ایرلاین‌ها و اقتصاد ایران تحمیل می‌کنند، هم یک موضوع مشخص و اثبات شده است.

از اینرو عقد قراردادهای جدید زیرمجموعه‌های وزارت راه با شرکت‌های معتبر جهت تجهیز و نوسازی ناوگان هوایی کشور از ضروریاتی است که حتی سیاسی کاری و عنادورزی مخالفان هم نمی تواند آن را مخدوش کند؛ امید که نمایندگان با استیضاح آخوندی این روند روبه جلو و کارآمد را مسدود نکنند....

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر