کد خبر: 89232
A

تکذیبیه شرکت دخانیات به دنبال خبر دیده بان ایران

به دنبال انتشار گزارشی درباره عملکرد ضعیف شرکت دخانیات محصول مهره چینی وزیر کار شرکت دخانیات در بیانیه ای آن را تکذیب کرد.

تکذیبیه شرکت دخانیات به دنبال خبر دیده بان ایران

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ به دنبال انتشار گزارشی درباره عملکرد ضعیف شرکت دخانیات محصول مهره چینی وزیر کار شرکت دخانیات در بیانیه ای آن را تکذیب کرد. 

مدیرمسئول محترم سایت تحلیلی خبری دیده بان ایران

موضوع : تکذیبیه

سلام علیکم

باعنایت به انتشارخبرعملکردضعیف شرکت دخانیات محصول مهره چینی وزیرکارمورخه19/4/99 باموضوع نظر سازمان بازرسی در خصوص الحاق شرکت دخانیات ایران به سازمان تامین اجتماعی وتعطیلی کل واحدهای شرکت دخانیات ایران و ناکارآمدی مدیرعامل این شرکت ضمن تکذیب شدید موارد فوق توضیحات ذیل جهت تنویر افکار عمومی و رفع هر گونه ابهام و شائبه اعلام میگردد:

1 - هیچ گونه گزارشی ازسوی سازمان محترم بازرسی کل کشور باموضوعات اعلامی درخبرصدرالاشاره منتشر نشده و درحال حاضر تمامی واحدهای شرکت دخانیات ایران مطابق برنامه سالانه تولید درحال فعالیت می باشند.

2 - صورت های مالی شرکت دخانیات ایران در سه ماه اول سال 99 نشان از سود ده بودن شرکت و بهبود شاخص ها در تامین مواد، تولید و فروش بوده و برنامه ریزی برای کسب 20% سهم بازار مصرف کشور در حال اجرا است که راه اندازی مجدد کارخانه سیگارت سازی خمینی شهر پس از 2 سال توقف و افزایش 140درصدی برنامه تولید و فروش نسبت به سال قبل گواهی بر این موضوع می باشد.

3 - فعالیت مجتمع های تولیدی بعد از توقف یک ماهه در فروردین ماه به علت شیوع شدید ویروس منحوس کرونا و محدودیت های اعلام شده ستاد ملی کرونا از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و هم اکنون در دو و سه شیفت کاری مشغول به تولید هستند.

4 - شرکت دخانیات ایران به هیچ نهادی الحاق و یا واگذار نگردیده بلکه تنها بخشی از سهام این شرکت براساس تصمیم هیات وزیران از وزارت صمت در اختیارسازمان تامین اجتماعی به عنوان سهامدار قرارگرفته است .

5 - دیدارها و جلسات برگزار شده با مقامات عالی 2 وزارتخانه کار و صمت به عنوان مجموعه هایی که در مدیریت کلان شرکت دخانیات ایران نقش دارند، یک موضوع کاملاً اداری و عرف بوده و مدیران شرکت دخانیات ایران خود را مکلف میدانند از هرگونه تعاملی که بتواند شرکت دخانیات ایران را به عنوان یک شرکت بزرگ ملی به جایگاه اصلی خویش بازگرداند کوتاهی نمی ورزند.

گفتنی است شرکت دخانیات ایران در شهریور 98 با بحران تامین مواد اولیه و توقف تولید در مجتمع های تابعه خود مواجهه بوده و در آن زمان توقف کامل تولید شرکت و به یغما بردن، غارت، واگذاری و افزایش سهم بازار شرکت های خارجی اشاره شده در خبر دور از ذهن نبوده است که با درایت دکتر شریعتمداری وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی و انتصاب  دکتر سیاوش افضلی به عنوان نخستین مدیرعامل انتخاب شده از بدنه شرکت دخانیات ایران و تصمیمات جدی اتخاذ شده، شاهد پیشرفت این شرکت یکصد ساله و افزایش سهم بازار و اشتغال زایی کارگر ایرانی خواهیم بود که گواه آن آگهی استخدام 110 نفر در مجتمع گیلان می باشد. لذا انتظار میرود رسانه های دلسوز داخلی بجای همسویی با رسانه های خارجی معاند و درج اخبار کذب و خلاف واقع با صداقت، تعهد و شفافیت در جهت رشد صنعت دخانیات کشور و حمایت از تولید داخلی و اشتغال زایی کارگر ایرانی تلاش نمایند و فعالیت آزادانه شرکت های آمریکایی و انگلیسی با مدیران خارجی در خاک کشور و عدم تعهد در خرید توتون از کشاورزان پر تلاش این مرز و بوم و همچنین عدم نظارت صحیح سازمان های بالادستی و موارد بسیار دیگر را زیر ذره بین رسانه ای خود ببرند.

مقتضی است دستور فرمایید برابر قوانین و مقررات و با عنایت به ماده 23 قانون مطبوعات و در جهت تنویر افکار عمومی و جلوگیری از آسیب دیدن این برند ملی نسبت به درج تکذیبیه و اصلاح خبر در اسرع وقت اقدام لازم مبذول نمایند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر