کد خبر: 89247
A

جعفر سرقینی سرپرست جدید وزارت صمت کیست؟/ برکنار شده ای که از آسکوتک آمد!

عصر امروز جعفر سرقینی با حکم رئیس جمهور به عنوان سرپرست جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب شد.

جعفر سرقینی  سرپرست جدید وزارت صمت کیست؟/ برکنار شده ای که از آسکوتک آمد!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ پس از اینکه «حسین مدرس خیابانی» رای اعتماد مجلس  را برای پست وزارت صنعت معدن و تجارت کسب نکرد؛ امروز رئیس جمهور در حکمی «جعفر سرقینی» را به عنوان سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب کرد.

سرقینی با این حکم جایگزین  مدرس خیابانی در وزارت صمت شد. مدرس خیابانی ۱۵ ماه به عنوان قائم مقام  وزارت صمت فعالیت داشت که سه ماه آخر آن پس از برکناری رضا رحمانی به عنوان سرپرست این وزارت‌خانه فعالیت می کرد.

سرقینی از ابتدای دولت تدبیر و امید تا بهمن ۹۸ به عنوان معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت می کرد اما در آن زمان از سوی رحمانی وزیر وقت صمت کنار گذاشته شد و به شرکت آسکوتک از شرکت های زیرمجموعه ایمیدرو رفت.

جعفر سرقینی متولد سال ۱۳۳۷ در شهرستان اهر استان آذربایجان شرقی و دارای دکترای کانه آرایی از دانشگاه نیوساوت ولز استرالیا است.

معاون معدنی وزارت صنایع و معادن، مدیر عامل شرکت کل معادن ایران، سرپرست شرکت آسکوتک، مدیرعامل شرکت آلومینوم ایران (ایرالکو)، مدیر کل معادن و فلزات آذربایجان شرقی و مدیر کل دفتر برنامه ریزی وزارت معادن و فلزات از جمله سوابق او است.

 سرقینی همچنین در دانشگاه های تهران و سهند به عنوان استادیار تدریس کرده و دارای تالیفاتی در حوزه معدن است.

 عضو موسس انجمن مهندسی معدن و عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی معدن ایران نیز از سوابق حرفه ای او به شمار می رود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر