کد خبر: 8940
A
اسپوتنیک خبر داد:

توافق سوخو با ایران برای فروش هواپیمای مسافربری

روسیه و ایران یادداشت تفاهمی برای فروش هواپیمای مسافربری به ایران امضا کردند.

توافق سوخو با ایران برای فروش هواپیمای مسافربری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به نقل از اسپوتنیک، روسیه و ایران یادداشت تفاهمی  برای فروش هواپیمای مسافربری به ایران امضا کردند.

اسپوتنیک به نقل از اینترفکس در گزارشی نوشته است که شرکت سوخو، بزرگترین شرکت هواپیماسازی روسیه با یک شرکت ایرانی توافقی در راستای فروش هواپیمای مسافربری سوپر جت 100 امضا کرده است.

پیش از این نیز وزیر انرژی روسیه اعلام کرده بود که مسکو برای فروش سوپر جت 100 به ایران، در حال مذاکره با تهران است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • سهیل

    خود شرکت های هواپیمایی روسیه از هواپیماهای مسافربری بوئینگ و ایرباس استفاده میکنن و حتی بعض از شرکت های روسی اصلا هواپیمای روسی ندارن. سابقه روسیه توی هواپیمای مسافربری اصلا خوب نیست و توی ساخت هواپیماهای مسافربری تجربه بوئینگ و ایرباس رو نداره. همچنین در سطح جهان از سوخو سوپرجت 100 استقبال خوبی نشده و اکثر بررسی ها و سفارشات این هواپیما مربوط به خود روسیه و کشورهای کوچک و فقیر بلوک شرق میشه. اگر ایران امنیت و آسایش رو برای مردم میخواد باید هواپیماهای پیشرفته و ایمن و قدرتمندی مثل ایرباس و بوئینگ و در رده بعدی بومباردیر کانادا و امبرائر برزیل رو بخره نه این هواپیمای روسی رو. در ضمن مصرف سوخت این هواپیما نسبت به هم رده های بوئینگ و ایرباس بیشتره و عمر کمتر و هزینه تعمیر و نگهداری بالاتر داره. خرید هواپیمای روسی و یا چینی اشتباه بزرگیه.

ارسال نظر