کد خبر: 90677
A

پیش بینی میزان خرید، فروش و سود بازار بورس فردا دوشنبه ۱۷شهریور

پایان معاملات امروز با رشد ۵ هزار و ۸۰۰ واحدی شاخص کل همراه بود و صف‌های فروش در نمادهای بنیادین مانند شستا و خودرویی جمع شد.

پیش بینی میزان خرید، فروش و سود بازار بورس فردا دوشنبه ۱۷شهریور

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه روند کلی معاملات بهتر شده است گفت: قدرت خریدارهای حقیقی نسبت به فروشنده‌های حقوقی بیشتر شده است. یعنی قدرت خرید نسبت به فروش تقریبا 1.5 برابر است.

وی در رابطه با مشکلات بازار گفت: چند نماد بزرگ مانند شستا و نماد خودرویی در بازار با هر نوسانی روی شاخص کل تاثیر می‌گذارند و در صورت افت ارزش این سهم‌ها بازار نیز منفی می‌شود، همچنین مشکل صف‌نشینی همچنان در بازار وجود دارد و سازمان بورس بهتر است در برخی سهم‌ها دامنه نوسان را به 10 درصد افزایش دهد.

وی در رابطه با حمایت حقوقی‌ها از بازار افزود: حقوقی‌ها بازار را حمایت کردند اما امروز بیشتر خرید از سوی حقیقی‌ها بود و این بد نیست چون بازیگر اصلی بازار حقیقی‌ها هستند.

وی افزود: چند اهرم برای از سرگیری رشد بازار سهام وجود دارد که اولی افزایش نرخ دلار نیمایی است، دومی نوع معاملات در بورس کالا و قیمت‌های معامله در آن است و سومی گزارش شرکت‌ها که ماه آینده ارائه می‌شود و می‌تواند کمک کند که بازار اهرمی برای رشد پیدا کند

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگرچه طی هفته جاری روند بورس مطلوب بوده اما کمی زمان می‌برد تا بازار به کانال صعودی خود بازگردد و اعتماد مردم دوباره به بازار سهام جلب شود. بازار از سمت حقوقی‌ها حمایت شده اما این حمایت‌ فقط در کوتاه‌مدت جوابگو است. زمانی که حقوقی سهام نفروشد و بازار را خراب نکند خود سهامداران حقیقی عرضه و تقاضا را تامین خواهند کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر