کد خبر: 90710
A

بیژن زنگنه: صادرات گاز کشور دو برابر شده است/ ۷۷ درصد روستاهای کرمانشاه به گاز متصل است

وزیر نفت گفت: صادرات گاز نسبت به سال ۹۲ دو برابر شد و رکورد ۷۹ میلیون متر مکعب صادرات گاز در روز را گذراندیم.

بیژن زنگنه: صادرات گاز کشور دو برابر شده است/  ۷۷ درصد روستاهای کرمانشاه به گاز متصل است

به گزارش دیده بان ایران؛ بیژن زنگنه امروز (دوشنبه) در مراسم بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۵۱ طرح گازرسانی در استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه کردها جزو لاینفک تمدن ایران و اسلام بودند، ادامه داد: افتخار می کنم که یک کرد هستم زیرا این قوم همیشه برای استقلال ایران تلاش کرده اند. 

وی افزود: مناطقی در استان کرمانشاه است که به گاز وصل نیستند و اعلام می کنم که حتی با سرانه ۲۰ تا ۲۲ میلیون تومان گازرسانی انجام شود. 

زنگنه با اشاره به اینکه سرعت گازرسانی خوب شده و اکنون  ۷۷ درصد روستاهای کرمانشاه به گاز متصل است و تا پایان سال به نزدیک ۹۰ درصد می رسیم. 

وی این مناطق را دژهای تسخیر ناپذیر دشمنان در طول تاریخ دانست و گفت: استان کرمانشاه برای اینکه به متوسط گازرسانی کشوری یرسد محدودیت نداریم. البته گازرسانی کل استان ۹۵ درصد است و با گازرسانی روستایی به ۹۷ درصد می رسد. 

وزیر نفت با اشاره به روز ۱۷ شهریور و گرامی داشت شهدای این روز، افزود: با شکستن طاغوت آن روز به شیرینی تبدیل شد. 

وی با بیان اینکه امسال پویش سبز گازرسانی را جلو می بریم و تا کنون ۲۲ هزار میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده، گفت: تولید پارس جنوبی از ۲۸۰ میلیون به ۷۰۰ میلیون متر مکعب در روز رسیده است. 

زنگنه اضافه کرد: ۲.۶ میلیون بشکه پالایشگاه باید ساخته می شد تا سوخت مورد نیاز کشور که امروز از محل گاز تامین می شود را تولید می کردیم. یعنی باید ۱۰ پالایشگاه ۲۶۰ هزار بشکه ای احداث می شد تا سوخت کشور تامین شود.

وی با بیان اینکه می گویند پالایشگاه نزدیم و مخالف پالایشگاه سازی هستیم، تاکید کرد: در اینجا ۲.۶ میلیون بشکه پالایشگاه با حفظ محیط زیست ساخته شده است.

وزیر نفت افزود: نسبت به سال۹۲، صادرات سوخت مایع ۴ برابر شده که بدون گازرسانی انجام نمی شد. 

وی گفت: ۳.۳ میلیارد یورو طرح های گازرسانی در هفته های گذشته افتتاح شد که به پشتوانه خطوط ششم و نهم سراسری انتقال گاز، استان های کرمانشاه و کردستان که یکی از نقاط مشکل شبکه گاز بودند به پایداری مطلوب رسیدند. 

به گفته وزیر نفت، آثار زیست محیطی گاز رسانی روستایی سال های آینده مشخص می شود.

وی به استفاده از بند ق برای گازرسانی اشاره کرد و گفت: تصمیم درستی بود که مجلس و دولت گرفتند و همزمان اشتغال ایجاد شد. 

زنگنه تصریح کرد: صادرات گاز نسبت به سال ۹۲ دو برابر شد و رکورد ۷۹ میلیون متر مکعب صادرات گاز در روز را گذراندیم و با قدرت ادامه می دهیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر