کد خبر: 90805
A

افت دامنه دار بورس / سقوط ۳۲ هزار واحدی بورس

روند نزولی اگر در بازار ایجاد شود، دیگر مثبت های یکی در میان، نشانه بازگشت نیستند و تنها اصلاحاتی کوتاه مدت خواهند بود و آغاز این روند می تواند ارزش بازار را به شدت کاهش داده و شرکت ها را به ورشکستگی بکشاند

افت دامنه دار بورس / سقوط ۳۲ هزار واحدی بورس

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شاخص کل بورس در معاملات صبح امروز با بیش از ۳۲ هزار واحد ریزش به عدد یک میلیون و ۶۱۵ هزار واحدی رسید.

این حرکت شاخص نشان می دهد که بازار پشتوانه مناسبی برای شکستن خطوط مقاومتی را ندارد؛ چرا که در بازار روزهای گذشته تنها سهامی که شاخص ساز هستند بازار را مثبت جلوه می دادند و شاخص هم وزن منفی بود.

از این رو رشد جدی عرضه ها در بازار روز گذشته موجب شد که امروز نیز شاخص حرکت نزولی خود را ادامه دهد و رفته رفته تکنیکالیست ها در حال اعلام روند نزولی بازار هستند.

روند نزولی اگر در بازار ایجاد شود، دیگر مثبت های یکی در میان، نشانه بازگشت نیستند و تنها اصلاحاتی کوتاه مدت خواهند بود و آغاز این روند می تواند ارزش بازار را به شدت کاهش داده و شرکت ها را به ورشکستگی بکشاند.

 

جالب این است که در روزهای گذشته سهامداران حقوقی خریدهایی را نیز انجام داده اند، اما اعتماد رفته دیگر به نظر نمی رسد که با قوت قبل به بازار بازگردد.

ضمن این که بازده منفی بورس دیگر استراتژی سهامداری را هم بی معنی کرده است و اکنون تنها ایده ای که به ذهن سرمایه گذاران خرد می رسد، جلوگیری از ضرر بیشتر است.

در نتیجه می توان دریافت که تعادل و برگشت بازار به دست حقوقی ها و نوسان گیران بزرگ ممکن نیست و تا زمانی که اعتماد مردم جلب نشود، روند کنونی ادامه خواهد داشت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر