کد خبر: 91151
A

۳۹ درصد مردم ایران می‌گویند اصلا پس اندازی ندارند

ایسپا، در یک نظرسنجی از مردم پرسیده "ترجیح می‌دهید پس انداز خود را چگونه مدیریت کنید؟" ۳۹.۱درصد پاسخ‌گویان گفته‌اند پس‌اندازی ندارند که نسبت به سال گذشته پنج‌درصد بیش‌تر شده‌اند. بقیه مردم ایران در بورس ، بانک و... پس انداز دارند. بنابر این نظرسنجی، از خرداد ۱۳۹۸ تا مرداد ۱۳۹۹، تمایل به پس‌انداز در بانک از ۲۴.۸درصد به ۸.۱درصد رسیده اما سرمایه‌گذاری در بورس رشد داشته و از ۱.۵درصد به ۹.۲درصد رسیده.

 ۳۹ درصد مردم ایران می‌گویند اصلا پس اندازی ندارند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران، ایسپا، در یک نظرسنجی از مردم پرسیده "ترجیح می‌دهید پس انداز خود را چگونه مدیریت کنید؟" و ۳۹.۱درصد پاسخ‌گویان گفته‌اند پس‌اندازی ندارند که نسبت به سال گذشته پنج‌درصد بیش‌تر شده‌اند.

 آرایش جنسیتی، سنی و تحصیلی کسانی که پس‌اندازی ندارند، به این شکل است؛

۴۲.۲درصد زنان و ۳۶.۲درصد مردان گفته‌اند پس‌انداز ندارند.

 ۵۴.۵درصد افراد بالای ۵۰سال، ۳۸.۵درصد افراد ۳۰ تا ۴۹ سال و ۲۵.۱درصد جوانان ۱۸ تا ۲۹ سال گفته‌اند پس‌اندازی ندارند.

۵۷.۷درصد افراد با تحصیلات کم‌تر از دیپلم؛ ۳۴.۶درصد با تحصیلات دیپلم؛ ۲۵.۸درصد از گروه تحصیلی کاردانی و کارشناسی و ۲۶.۵درصد افراد با تحصیلات کارشناسی ارشد و دکترا گفته‌اند پس‌اندازی ندارند.

به‌جز کسانی که گفته‌اند پس‌اندازی ندارند، ۱۷درصد گفته‌اند در بازار زمین و مسکن و ۱۶.۵درصد در زمینه اشتغال‌؛ ۹.۲درصد در بورس، ۸.۱ درصد در بانک ۵.۸ درصد در طلا و سکه و ۱.۶درصد در ارز سرمایه‌گذاری می‌کنند.

بنابر این نظرسنجی، از خرداد ۱۳۹۸ تا مرداد ۱۳۹۹، تمایل به پس‌انداز در بانک از ۲۴.۸درصد به ۸.۱درصد رسیده اما سرمایه‌گذاری در بورس رشد داشته و از ۱.۵درصد به ۹.۲درصد رسیده.

مردان بیش‌از زنان و جوانان بیش‌از گروه‌های سنی دیگر تمایل دارند در بورس سرمایه‌ بگذارند- و هرچه بر سطح تحصیلات افراد افزوده شده، میل به سرمایه‌گذاری در بورس بیش‌تر شده.

همچنین در این نظر سنجی آمده: زنان بیش‌از مردان در طلا و سکه و نیز بانک سرمایه‌گذاری می‌کنند.

در این نظرسنجی تلفنی، از ۲۹تیر تا پنج‌ مرداد امسال، ۱۵۹۰‌تن از شهروندان بالای ۱۸سال کل کشور شرگت داشته‌اند. ایسپا، وابسته به جهاددانشگاهی است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر