کد خبر: 91155
A

کاهش ۹۶ درصدی جابجایی مسافران ایرانی در پروازهای بین‌المللی

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد: نشست و برخاست هواپیما در بخش پروازهای بین‌المللی در مردادماه ۸۴ درصد، اعزام و پذیرش مسافر ۹۶ درصد و ارسال و پذیرش بار و پست ۸۰ درصد کاهش یافته است. بر اساس این آمار به دلیل شیوع بیماری کرونا و تاثیر منفی آن بر صنعت هوایی و فرودگاهی، کل پروازهای فرودگاه‌ها در مرداد ماه ۹۹ نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست ۲۷ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر۴۲ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۵۰ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۹۶ درصدی جابجایی مسافران ایرانی در پروازهای بین‌المللی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی، مرداد ۹۹ در مجموع ۲۲ هزار و ۸۲۵ نشست و برخاست با جابه جایی حدود دو میلیون و ۱۹۷ مسافر و حدود ۱۶.۵ میلیون کیلوگرم بار در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت انجام شد. این درحالی است که مرداد سال گذشته ۳۱ هزار و ۳۳۵ نشست و برخاست با جابه جایی حدود سه میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از ۳۳ میلیون کیلوگرم بار انجام شده بود.

بر اساس این آمار به دلیل شیوع بیماری کرونا و تاثیر منفی آن بر صنعت هوایی و فرودگاهی، کل پروازهای فرودگاه‌ها در مرداد ماه ۹۹ نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست ۲۷ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر۴۲ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۵۰ درصد کاهش یافته است.

مرداد امسال نسبت به مرداد سال گذشته پروازهای داخلی فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت در نشست و برخاست ۲۲ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۳۶ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۴۲ درصد کاهش یافته است.

همچنین پروازهای بین‌المللی فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت در نشست و برخاست ۸۴ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۹۶ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۸۰ درصد کاهش یافته است.

در مرداد ماه ۹۹ حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست کل پروازها به ترتیب در ۱۰ فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، اهواز، کیش، اصفهان، بندرعباس، تبریز، خلیج فارس و یزد انجام شده است. همچنین حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست پروازهای بین‌المللی در پنج فرودگاه شیراز، لارستان، مشهد، اصفهان، بندرعباس انجام شده است.

شاخص‌های فرودگاهی مرداد نسبت به تیر ماه در نشست و برخاست ۵ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۱۳ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۱۶ درصد افزایش داشته است.

پروازهای بین‌المللی فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت در مرداد ۹۹ نسبت به تیر ماه در نشست و برخاست ۸۷ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۷۵ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست دو درصد افزایش داشته است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر