کد خبر: 91181
A

آغاز چراغ خاموش فعالیت انتخاباتی علی نیکزاد+جزییات

سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری کمتر از یک سال دیگر در خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. بر اساس شنیده ها علی نیکزاد تلاش های خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آغاز کرده و به نظر می رسد در صورت اجماع کاندیدای بخشی از اصولگرایان در انتخابات سال آتی باشد.

آغاز چراغ خاموش فعالیت انتخاباتی علی نیکزاد+جزییات

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری کمتر از یک سال دیگر در خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. 

بر اساس شنیده ها علی نیکزاد تلاش های خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آغاز کرده و به نظر می رسد در صورت اجماع کاندیدای بخشی از اصولگرایان در انتخابات سال آتی باشد.

جمعی که اطراف نیکزاد قرار دارند از او به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری نام می برند؛ جلساتی هم حول محور کاندیداتوری نیکزاد با برخی از فعالان سیاسی، رسانه ای و مدیران میانی دوره احمدی نژاد برگزار  کرده اند.شنیده شده تاکید آنها بر فعالیت چراغ خاموش در طی ماه های اخیر به دلیل واکنش های غیر قابل پیش بینی و عدم اقبال کلی مردم به انتخابات است. مسئله ای که فرید مدرسی فعال رسانه ای اشاره کوتاهی به آن داشت. 

نیکزاد کیست؟

«علی نیکزاد» نایب رئیس دوم مجلس یازدهم و‌ وزیر مسکن در دولت احمدی‌نژاد در سال ۱۳۴۴ به دنیا آمد. او متولد اردبیل است.

نیکزاد دارای کارشناسی مهندسی عمران از دانشگاه علم و صنعت و کارشناسی ارشد مدیریت دولتی است.

بنا بر آنچه در زندگینامه‌ی رسمی منتشر شده‌ی آقای نیکزاد آمده است، او «نخستین وزیر راه و شهرسازی ایران» است؛ وزارتخانه‌ای که پس از ادغام وزارتخانه‌های راه و مسکن پدید است.

نیکزاد در سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۸ در استانداری اردبیل مشغول فعالیت بود. او در سِمت‌هایی نظیر مدیرکلی دفتر فنی، سرپرست معاونت عمرانی و… فعالیت می‌کرد و در سال ۱۳۷۸ رئیس سازمان مسکن و شهرسازی استان اردبیل شد.

نیکزاد در سال ۱۳۸۳ به استانداری لرستان رفت و‌ به‌عنوان معاون عمرانی استانداری انتخاب شد.

پس از انتخاب محمود احمدی‌نژاد به‌عنوان رئیس‌جمهور، علی نیکزاد به مدت سه سال استاندار اردبیل شد و پس از آن معاون هماهنگی امور عمرانی وزارت کشور بود.

علی نیکزاد در دولت دوم احمدی‌نژاد با رأی اعتماد مجلس به‌عنوان وزیر مسکن مشغول فعالیت شد و پس از ادغام وزارتخانه‌های راه و مسکن و تشکل وزارت راه و شهرسازی، به‌عنوان وزیر راه و شهرسازی انتخاب شد.

دوران حضور نیکزاد در دولت احمدی‌نژاد یادآور طرح مسکن مهر است. طرحی که از دولت نهم آغاز شد و مخالفان و موافقان جدی داشته و دارد؛ گروهی آن را یکی از مهم‌ترین دلایل تورم افسارگسیخته در دولت‌های نهم و دهم می‌دانند و گروهی دیگر پروژه‌های مسکن مهر را از موفق‌ترین طرح‌های پس از انقلاب می‌نامند که باعث خانه‌دار شدن اقشار مختلف مردم شد.

علی نیکزاد در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۶ به‌عنوان رئیس ستاد انتخاباتی سیدابراهیم رئیسی فعالیت کرد.

نیکزاد در انتخابات مجلس یازدهم در فهرست اصولگرایان از حوزه‌ی انتخابیه‌ی اردبیل، سرعین، نمین و نیر حضور داشت . 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر