کد خبر: 91379
A

نتیجه انتخابات آمریکا چه تاثیری بر بورس ایران دارد؟ / بورس تا آبان چه وضعیتی دارد؟

هرچه به ۱۳ آبان ماه موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک می‌شویم، این پرسش بیشتر تکرار می‌شود که این رویداد چه تاثیری بر روی ادامه روند حرکتی بورس تهران خواهد گذاشت. این مسئله تا آنجا ابعاد گسترده‌ای به خود گرفته که بسیاری از پول‌های پارک شده منتظر هستند، ببینند که چه نتیجه‌ای رخ خواهد داد، تا بر اساس آن برای ورود مجدد به بازار سهام تصمیم بگیرند.

نتیجه انتخابات آمریکا چه تاثیری بر بورس ایران دارد؟ / بورس تا آبان چه وضعیتی دارد؟
به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در بین سهام داران بورسی طی چند روز اخیر این شایعه پیچیده است که روند بازار سهام تا آبان ماه و زمان برگزاری انتخابات آمریکا، به صورت نوسانی خواهد بود و افت و صعود معناداری رخ نخواهد داد و از طرف دیگر از اصلاح شدید نیز خبری نخواهد بود و به نوعی معاملات به تعادل خواهد رسید، اما از آبان ماه و اواسط آن می‌توانیم شاهد شروع رشد دوباره بورس تهران باشیم.

حمید میرمعینی کارشناس بازار سهام با اشاره به اینکه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاثیر بسیار زیادی بر روی وضعیت بورس تهران خواهد گذاشت، گفت: در حال حاضر برخی از بزرگان بازار منتظر مشخص شدن نتیجه این انتخابات هستند، برای همین است که می‌بینید، حجم معاملات بورس نسبت به گذشته تقریبا نصف شده است، در روز‌های اوج بازار حجم معاملات به ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان نیز در روز می‌رسید، اما الان حجم داد و ستد‌ها نصف این رقم است.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از پیش بینی‌ها حاکی از آن است که جوبایدن نامزد دموکرات‌ها به عنوان رئیس جمهور آینده آمریکا به کاخ سفید راه خواهد یافت، به نظر می‌رسد تا آبان ماه بورس روند سینوسی و نوسانی را تجریه کند، بدین معنی که یک روز مثبت و روز دیگر منفی، اما می‌توان انتظار داشت، در آبان ماه با توجه به شرایطی که حکمفرما خواهد شد بر اقتصاد ایران، تحت تاثیر انتخابات آمریکا، بورس دوباره یک دوره رشد خوب دیگر را شروع کند.

میرمعینی بیان داشت: در صورتیکه بایدن به برجام برگردد و یا تحریم‌ها کاهش یابد، دو صنعت خودرو و پتروشیمی که از تحریم‌ها شدیدترین لطمات را دیدند، می‌توانند، اوضاعی خوبی پیدا کنند، این در حالیست که خودرویی‌ها این روز‌ها در غیاب لیدر‌های خود، در اصلاح عمیقی فرو رفته اند و تا زمانیکه نماد‌های بزرگ این صنعت بازنگردند، به نظر می‌رسد، روند آن‌ها همچنان با افت همراه باشد.

 
منبع: فرارو

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر