کد خبر: 91814
A

کارت‌های بازرگانی یک بار مصرف جمع‌ می‌شود

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: کارت‌های بازرگانی به‌اصطلاح یک‌بار مصرف که صاحبان آنها تجار واقعی نیستند و فقط از آنها سوء استفاده می‌شود، جمع‌آوری خواهد شد.

کارت‌های بازرگانی یک بار مصرف جمع‌ می‌شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ جعفر سرقینی، سرپرست وزارت صنعت، در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: همواره مشکلات متعددی در استفاده از این کارت‌ها به‌ویژه در بازگشت ارز حاصل از صادرات توسط آنها وجود داشت.

وی خاطرنشان‌کرد: با سامانه جدیدی که به همین منظور از حدود دو ماه پیش تعریف شده، تجار رتبه‌بندی شده و بر اساس رتبه‌شان کارت بازرگانی می‌گیرند.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت یادآورشد: به دلیل برخی مشکلات سامانه جدید، دستور دادیم تا سامانه‌های قبلی و جدید به مدت دو ماه به موازات یکدیگر کار کنند تا مشکلات سامانه جدید برطرف شود.

وی ادامه‌داد: به این ترتیب، کارت‌های بازرگانی یک‌بار مصرف جمع آوری خواهند شد.

سرقینی، همچنین درخصوص تشکیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زیرمجموعه وزارت صنعت، گفت: این صندوق‌ها مورد حمایت وزارتخانه بوده و هست از تشکیل و فعالیت آنها حمایت می‌کنیم.

وی بیان‌داشت: در سال‌های گذشته قوانینی برای تشکیل این صندوق‌ها وضع شده، هرچند از قبل نیز با توجه به اینکه گفته شده بود سهامداران می‌توانند پول‌های خود را وارد شرکت‌ها کرده و به اندازه معادل بهره‌های بانکی از پول‌هایشان استفاده کنند، به نوعی اجرایی شده بود.

این مقام مسوول تاکیدکرد: راه‌اندازی صندوق‌های یاد شده می‌تواند کمک بیشتری به فعالان بخش خصوصی باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر