کد خبر: 92143
A

بورس در آستانه فروپاشی قرار گرفت؟

شاخص بورس و اوراق بهادار در معاملات ۷ مهرماه ۹۹ با اُفت بیش از ۵۴ هزار واحدی روبرو شد.

بورس در آستانه فروپاشی قرار گرفت؟

به گزارش دیده بان ایران؛ شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در معاملات ۷ مهرماه ۹۹ با اُفت بیش از ۵۴ هزار و ۹۵۵ واحدی به پله یک میلیون ۵۱۵ هزار واحدی رسید.

در معاملات امروز تعداد ۲۳۷ هزار سهم اوراق بهادار به ارزش ۲۶ هزار و ۸۵۲ میلیارد ریال در بیش از یک میلیون و ۹۸۶، ۸۲۳ نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

بر این اساس شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) ۱۴۴۱۱ واحد، شاخص بازار دوم ۹۴۴۰۶ واحد، شاخص آزاد شناور ۶۷۵۲۲ واحد، شاخص کل (هم وزن) ۵۳۸۴ واحد، شاخص قیمت (هم وزن) ۳۵۲۸ واحد و شاخص بازار اول با ۴۴۳۳۵ واحد اُفت روبرو شدند.

لازم به ذکر است که وبملت، فولاد، خودرو، فملی، شپنا، پترول و وتجارت از جمله نماد‌های پربیننده امروز بودند.

معاملات بازار فرابورس

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با اُفت بیش از ۳۸۸ واحدی به پله ۱۷ هزار و ۵۶۱ واحدی بازگشت.

در بازار فرابورس نیز تعداد ۵۲۸ هزار و ۸۱۲ سهم به ارزش ۲۵ هزار و ۶۴۶ میلیارد ریال در بیش از ۱.۲۷۵ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

بورس در آستانه فروپاشی قرار گرفت؟

جماران هم نوشت: بازار بورس برای دومین روز متوالی با کاهش شدید شاخص خود مواجه شد تا جایی که نگرانی ها درباره فروپاشی نرخ شاخص افزایش یافت.

وضع قوانین حمایتی برای بهبود شاخص بازار بورس و همچنین اعتماد فعالان بازار و همچنین خبر اجرایی شدن تزریق منابع مالی صندوق توسعه ملی برای بازارگردانی در بورس از امروز نتوانست جلوی روند نزولی بازار بورس را بگیرد.

نمادهایی همچون فارس، فملی، کاوه، شپنا، تاپیکو و کگل بیشترین سهم را در سقوط شاخص امروز داشتند که همین موضوع نویددهنده سقوط ارزش پرتفوی سهام عدالت است چراکه تاثیرگذارترین نمادهای این سبد از همین شرکت ها تشکیل می شود.

از سوی دیگر یکی از مهم ترین نماد های این روزها یعنی صندوق های etf دولتی زیر ذره بین کارشناسان بازار قرار دارند.

دارایکم به کمترین میزان ممکن در روزهای اخیر رسی و هر واحد آن با قیمت 17850 تومان معامله شد.

صندوق etf دوم موسوم به «پالایش یکم» نیز عملا سوددهی خاصی برای خریداران خود نداشته و بایستی دید این صندوق می تواند در روزهای آینده شاهد رونق باشد یا خیر.

نمادهای پالایشی در روزهای اخیر همچنان در صف فروش قرار دارند به گونه ای که نمادهای صندوق ای تی اف دوم موسوم به پالایش یکم به مرز وارد کردن ضرر به خریداران خود رسیدند.

فولادی ها که در هفته های اخیر پرچمدار رشد در بازار بورس بودند نیز امروز را در صف های فروش سر کردند و این موضوع در حالی رخ داد که سهام داران حقوقی این شرکت ها خریدار بودند و از فروش سهام خود خودداری کردند.

وضعیت بازار به نگران کننده ترین حالت خود رسیده و اغلب کارشناسان نیز در این خصوص سکوت در پیش گرفته اند اما نقطه توافق اغلب آنها این موضوع است که بورس در گذشته هم شاهد چنین روزهایی بوده است.

منبع: میزان

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر