کد خبر: 92844
A

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: وزارت خارجه پیگیر فعال شدن معاونت اقتصادی باشد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بر ضرورت فعال‌تر شدن معاونت اقتصادی در وزارت امور خارجه با هدف تسهیل مراودات تجاری ایران با سایر کشورها تأکید کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: وزارت خارجه پیگیر فعال شدن معاونت اقتصادی باشد

به گزارش دیده بان ایران؛ غلامرضا مرحبا با تأکید بر ضرورت فعال‌تر شدن معاونت اقتصادی در وزارت امور خارجه با هدف تسهیل مراودات تجاری ایران با سایر کشورها گفت: بسیاری از کشورهای پیشرو در دنیا با استفاده از ظرفیت چنین معاونتی توانسته‌اند سطح صادرات خود را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه توجه به امر تجارت و صادرات در سایه معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه می‌تواند ثمرات بسیاری را برای کشور به همراه داشته باشد، افزود: رایزن‌های اقتصادی کشورها در اقصی نقاط دنیا حضور داشته و توانسته‌اند به تجار خود کمک‌های ارزنده‌ای کنند. از این رو، لازم است این معاونت در وزارت امور خارجه کشورمان ما نیز فعال‌تر شده و اهداف را پیگیری کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه متاسفانه ایران از حیث شناساندن ظرفیت‌های تجاری و صادراتی خود به دنیا ضعیف بوده است، تصریح کرد: متأسفانه جدای از تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه ایران اعمال شده، ضعف در عملکرد رایزن‌های اقتصادی نیز در موثرتر بودن این تحریم‌ها نقش داشته است.

منبع: انا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر