کد خبر: 93458
A

پیش بینی بازار بورس فردا ۲۹ مهر ماه / تثبیت شاخص در کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد

امروز ریزش بازار بورس با سرعت بیشتری ادامه داشت و شاخص کل بورس با افتی ۵۱ هزار و هفتصد واحدی در جایی قرار گرفت که آخرین بار در اواسط تیر ماه و در روزهای خوب بازار در آنجا قرار داشت؛ همچنین ارزش خرد معاملات هم با ۵۲ درصد کاهش نسبت به روز قبل مواجه شد تا سهامداران امیدی به بازگشت بازار، حداقل در ساعات ابتدایی فردا را نداشته باشند.

پیش بینی بازار بورس فردا ۲۹ مهر ماه / تثبیت شاخص در کانال  یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ امروز  ریزش بازار بورس با سرعت بیشتری  ادامه داشت و شاخص کل بورس با افتی ۵۱ هزار و هفتصد واحدی در جایی قرار گرفت که آخرین بار در اواسط تیر ماه و در روزهای خوب بازار در آنجا قرار داشت؛ همچنین ارزش خرد معاملات هم با ۵۲ درصد کاهش نسبت به روز قبل مواجه شد تا سهامداران امیدی به بازگشت بازار، حداقل در ساعات ابتدایی فردا را نداشته باشند.

دلایل ریزش بورس:

مهمترین دلایل ریزش را می توان دو عامل دانست: اولین عامل، مبهم بودن انتخابات پیش رو در آمریکا است که بر روی جو روانی و کوتاه مدت بازار اثرات مهمی خواهد داشت. نبود قطعیت در پیروزی یکی از دو حزب در انتخابات، یک عامل عدم اطمینان مهم برای بازار سرمایه محسوب می شود. این عامل هم بر روی نوسانات کوتاه مدت بازار ارز اثر خواهد گذاشت و هم در خصوص انتخاب صنایع که بیشترین تاثیر را از این تغییرات خواهند گرفت، اثرگذار خواهد بود.

 دومین عامل، برخی مباحث در جهت کنترل نرخ ارز مطرح شده است که سمت تقاضای محصولات مرتبط با نرخ دلار را می تواند تحت تاثیر قرار دهد. این محصولات می تواند شامل نرخ گذاری محصولات پتروشیمی، پالایشی و فلزات باشند که در بورس کالا مورد معامله قرار می گیرند. در صورت تصمیم بر اعمال محدودیت­ها در این بخش­، اثر مخرب آن را بر روی شفافیت و مکانیزم قیمت گذاری شاهد خواهیم بود که بر روی سودآوری آتی بنگاه­های اقتصادی موجود در بازار سرمایه اثرات با اهمیتی خواهد داشت. از سمت دیگر عمده ارزش بازار سرمایه را شرکت­های این حوزه در اختیار دارند و با توجه به شفاف نبودن تصمیمات، احتمالا شاهد اثر دومینویی این بخش اقتصاد در روز آتی بر بازار سرمایه نیز خواهیم بود.

این تحلیلگر بازار سرمایه اظهار داشت: انتظار می رود فشار فروش در ابتدای روز سه شنبه ادامه داشته باشد و شاخص کل به اعداد زیر1.4 باقی مانده و تثبیت شود.

گزارشات میان دوره و 6 ماهه شرکت­ها در روزهای آتی منتشر می­شوند و جهت کلی بازار را پس از این گزارشات می توان پیش بینی کرد. گزارشاتی که تا زمان فعلی منتشر شده است عمدتا در میان کلیت منفی بازار سوخت شده و احتمالا پس از کاهش جو فروش، توجه بیشتری به گزارشات ارائه شده خواهد شد.

 با توجه به وضعیت فعلی در صنایع اثرگذار در بازار سرمایه می توان امید داشت که بازگشت شاخص به کانال 1.4 میلیون واحدی آنچنان ماندگار نباشد و پس از ارائه گزارشات مجدد قیمت­ سهام افزایش یابد و شاهد رشد شاخص در هفته آتی باشیم. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر