کد خبر: 93949
A

آخرین قیمت انواع گوشت قرمز ۵ آبان ۹۹/ قیمت گوشت گوسفندی ۱۴۰ هزار تومان و گوساله ۹۹ هزار تومان

قیمت انواع گوشت قرمز

آخرین قیمت انواع گوشت قرمز ۵ آبان ۹۹/ قیمت گوشت گوسفندی ۱۴۰ هزار تومان و گوساله ۹۹ هزار تومان

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سید احمد مقدسی، عباس قبادی معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت و افشین صدر دادرس مدیر عامل اتحادیه دام سبک کشوربه تشریح علل افزایش گوشت قرمز پرداختند.

مقدسی با بیان اینکه قیمت دام زنده سنگین (گوساله) در میانگین کشوری حدود ۳۸ هزار تومان است گفت: قیمت گوشت تابع نرخ ارز است که متاسفانه بانک مرکزی نتوانسته از ابتدای امسال بیش از ۵۴ درصد از ارز مورد نیاز نهاده‌های دامی را تامین کند و به همین دلیل، دامداران نهاده‌ها را در بازار آزاد تهیه می‌کنند لذا قیمت گوشت برای دامدار بسیار بالا رفته است.

وی افزود: قیمت هر کیلو گوشت بدون استخوان گوساله باید ۹۹ هزار تومان به دست مصرف کننده برسد که در این قیمت ده درصد سود خرده فروشان محاسبه شده است.

علی اصغر ملکی با بیان اینکه قیمت گوشت گوسفندی روندی کاهشی دارد، گفت: امروز( ۵ آبان) قیمت گوشت گوسفندی نسبت به روزهای قبل ۶ تا ۷۰۰۰ تومان کاهش داشته است و در حال حاضر مغازه دار هرکیلو شقه گوسفندی بدون دنبه را ۱۲۰ هزارتومان خریداری و با ۱۰ درصد سود با قیمت حدود ۱۳۲ هزار تومان به مصرف کنندگان عرضه می کند.

وی ادامه داد: یکی از دلایل گرانی گوشت افزایش قیمت نهاده های دامی است که هزینه تولید را برای دامداران بالا می برد و آنها نیز مجبور هستند قیمت دام هایشان را بالا ببرند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی اضافه کرد: قاچاق دام نیز از دلایل دیگر گرانی گوشت در روزهای اخیر بود. افرادی از عراق به مناطق مرزی ایران می آمدند و دام خریداری می کردند و به دلیل اینکه خرید آنها با دلار بود فروشندگان تمایل بیشتری برای فروش دام به آنها داشتند که خوشبختانه امروز مطلع شدیم  با آنها برخورد شده است و دیگر خریداری در مناطق مرزی دیده نمی شود.

ملکی افزایش تقاضای گوشت در روزهای اخیر را یکی دیگر از دلایل گرانی گوشت دانست و گفت: معمولا در ابتدای ماه خرید گوشت بیشتر می شود و همین افزایش تقاضای خرید هم باعث شد که قیمت گوشت افزایش یابد. البته در روزهای آینده خرید گوشت کمتر خواهد شد و با توجه به تعطیلی  رستوران و...  وبه طور کل کاهش تقاضای گوشت قیمت ها مجددا کاهش می یابد.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر