کد خبر: 94079
A

سقوط سنگین بورس در یک ساعت پس از شروع معاملات/ سقوط ۲۳ هزار واحدی شاخص کل و بازگشت آن به کانال ۱.۲ میلیون

شاخص بورس امروز مثل روز‌های گذشته کار خود را با روند نزولی آغاز کرد. طوری که در ابتدای معاملات امروز شاهد کاهش ۲۳ هزار واحدی شاخص کل و بازگشت آن به کانال ۱.۲ میلیون واحدی بودیم. شاخص کل امروز ۱.۷۸ درصد و شاخص هم‌وزن ۶۳ صدم درصد کاهش داشته است. در ساعات اولیه معاملات نماد‌های فولاد، فملی، تاپیکو، شپنا، شتران، شبندر و وبملت بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص بورس داشتند

سقوط سنگین بورس در یک ساعت پس از شروع معاملات/ سقوط ۲۳ هزار واحدی شاخص کل و بازگشت آن به کانال ۱.۲ میلیون

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شاخص بورس امروز مثل روز‌های گذشته کار خود را با روند نزولی آغاز کرد. طوری که در ابتدای معاملات امروز شاهد کاهش ۲۳ هزار واحدی شاخص کل و بازگشت آن به کانال ۱.۲ میلیون واحدی بودیم. شاخص کل امروز ۱.۷۸ درصد و شاخص هم‌وزن ۶۳ صدم درصد کاهش داشته است. در ساعات اولیه معاملات نماد‌های فولاد، فملی، تاپیکو، شپنا، شتران، شبندر و وبملت بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص بورس داشتند.

چالش با فروشنده‌های فلزات اساسی و پالایشگاه‌ها

به گزارش فرارو، صبح امروز چهارشنبه هفتم آبان‌ماه در ساعات اولیه معاملات از مجموع ۲۸۸ نماد بورسی معامله شده، ۲۵۹ نماد روند منفی دارند و تنها ۲۹ نماد با رنگ سبز روی تابلو بورس ظاهر شده‌اند. همچنان در بازار فرابورس از مجموع ۱۹۹ نماد معامله شده تا این لحظه، ۱۶۳ نماد ارزش سهام خود را از دست داده و ۳۶ نماد با افزایش قیمت سهام روبرو شده‌اند.

785410_251

فلزات اساسی بیشترین حجم معاملات را در ابتدای بازار قرمزرنگ امروز شاهد هستند. در بین آنها فولاد و فملی نتوانسته‌اند از صف فروش جدا شوند ولی فخوز و فجر با افزایش قیمت به استقبال مشتریانشان آمده‌اند. امروز شاهد افزایش حجم معاملات در نمادهای پالایشگاهی هستیم و بخشی از صف فروش آنها جمع‌آوری شده است. اما همچنان این گروه سراسر قرمزرنگ است و اغلب نمادهای آن با کاهش پنج درصدی قیمت سهام روبرو شده‌اند. در قرمزی محصولات شیمیایی چند نماد مثل آریا، نوری و پاکشو با رنگ سبز روی تابلو ظاهر شده و کمی افزایش قیمت دارند. با این وجود نمادهای لیدر این گروه مثل تاپیکو، پترول و شگویا صف فروش دارند. صندوق‌های ETF نوسان چندانی نسبت به روز گذشته پیدا نکرده‌اند و با کاهش نسبی قیمت‌ها روبرو هستند. به همین خاطر رنگ این گروه تیره‌تر از دیگر گروه‌ها است. نمادهای بانکی امروز همگی صف فروش دارند و صرفا وبملت توانسته صف فروشنده‌ها را جمع‌آوری کند. سرمایه‌گذاری‌ها عموما قرمزرنگ هستند و در بین خودرویی‌ها شاهد افزایش قیمت سهام خودرو در عین قرمزی بازار هستیم. 

 

سنگین‌ترین صف‌های فروش در بازار امروز

شپنا برای چندمین روز پیاپی شاهد تشکیل سنگین‌ترین صف فروش است. امروز بیش از ۱۰ هزار نفر از سهامداران شرکت پالایش نفت اصفهان حدود ۲۲۴ میلیون سهام شپنا را به ارزش ۳۱۷ میلیارد تومان به فروش گذاشته‌اند و تا اینجای کار خریداری پیدا نشده. وملی با صف فروش ۲۳۶ میلیارد تومانی در رتبه دوم سنگین‌ترین صف‌های فروش قرار دارد و مقام سوم به حکشتی با صف ۲۱۷ میلیارد تومانی رسیده است. بعد از آن‌ها نماد‌هایی مثل خگستر با صف ۱۷۶ میلیاردی، شبندر با صف ۱۱۲ میلیاردی، ثامید با صف ۱۰۹ میلیاردی و شتران با صف ۹۸ میلیاردی دیگر صف‌های فروش سنگین بازار امروز هستند. از چهار پالایشگاه حاضر در صندوق ETF پالایش یکم، سه نماد در فهرست سنگین‌ترین صف‌های فروش قرار دارند.

در آن سوی بازار، عرضه اولیه‌های قدیمی انگار در دنیای دیگری معامله می‌شوند. امروز برای نماد ولپارس صف خرید ۵۳ میلیارد تومانی تشکیل شده و گدنا صف خرید ۵۱ میلیارد تومانی دارد. رافزا دیگر نماد عرضه اولیه هم با صف خرید ۴۳ میلیارد تومانی در مقام سوم ایستاده است. از جمله دیگر نماد‌های دارای صف خرید در بازار قرمزرنگ امروز می‌توان به قثابت، ختور و کدما اشاره کرد.  

بررسی‌ها نشان می‌دهد در ساعات اولیه معاملات امروز حدود ۳۳۳ نماد یعنی ۶۱ درصد بازار سرمایه صف فروش دارند و مجموع ارزش صف‌های فروش در ابتدای معاملات به رقمی حدود شش هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان می‌رسد. در دوره پیشگشایش شاهد صف فروش هفت هزار میلیارد تومانی بودیم. در سوی دیگر بازار، ۳۷ نماد صف خرید دارند و مجموع ارزش صف آن‌ها به حدود ۵۸۰ میلیارد تومانی می‌رسد که کمتر از یک دهم ارزش صف‌های فروش است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر