کد خبر: 94137
A

دنبال بهانه‌ایم خرید نرویم تا عذاب نکشیم

تورم و گرانی باری است که روزانه و گاه لحظه‌ای سنگین‌تر شده و بیشتر بر دوش شهروندان فشار می‌آورد و کمر آنها را خم می‌کند. با اعلام نرخ تورم در مهرماه توسط مرکز آمار، کاربران توییتر فارسی انگار سفره دل‌شان بار دیگر باز شد و از مصائب روزگار کرونا با تورم نوشتند. آنچه می‌خوانید منتخبی از این توییت‌هاست.

دنبال بهانه‌ایم خرید نرویم تا عذاب نکشیم

به گزارش دیده بان ایران؛ تورم و گرانی باری است که روزانه و گاه لحظه‌ای سنگین‌تر شده و بیشتر بر دوش شهروندان فشار می‌آورد و کمر آنها را خم می‌کند. با  اعلام نرخ تورم در مهرماه توسط مرکز آمار، کاربران توییتر فارسی انگار سفره دل‌شان بار دیگر باز شد و از مصائب روزگار کرونا با تورم نوشتند. آنچه می‌خوانید منتخبی از این توییت‌هاست. 

«امروز دستمزد پروژه‌ای که سال 97 انجام دادم رو واریز کردن. از یه طرف خوشحالم چون پولی که فکر می‌کردم از دستم رفته رو گرفتم و از طرف دیگه ناراحتم چون اگر به موقع پرداخت می‌شد با اون پول می‌شد خیلی کارها کرد که الان اصلا نمی‌شه بهشون فکر کرد»، «نرخ تورم نقطه‌ای در مهر ۹۹ به عدد ۴١,۴ درصد رسید؛ یعنی خانوارها به‌طور میانگین ۴١،۴ درصد بیشتر از مهر ۹۸ برای خرید یک مجموعه کالاها و خدمات یکسان هزینه کرده‌اند»، «‌آخر سال هم با کلی منت، دستمزد کارگران را چند درصد افزایش می‌دهند»، «مهرماه امسال تورم نقطه‌ای به ۴۱،۴ درصد، تورم ماهانه به ۷ درصد و تورم سالیانه به ۲۷،۲ درصد رسید»، «خانوارهای کشور به‌طور میانگین ٤١،٤ درصد بیشتر از مهر پارسال برای خرید یک مجموعه کالاها و خدمات یکسان هزینه کرده‌اند»، «پیش‌بینی شده در فصل سرد امسال آمار کارتن‌خواب‌ها از ۴۹۰ هزار نفرشب به ۷۰۰ هزار نفرشب افزایش خواهد یافت»، «‌تازه این آمار کارتن‌‌خواب‌های خوشبختی است که در شب‌های سرد جای گرمی پیدا می‌کنند. حالا شما ببین نرخ تورم چند درصد به آمار اضافه می‌کنه»، «‌تورم مهر 99 نسبت به ماه قبل 7 درصد بیشتر شده. یه زمانی به سالی 7 درصد تورم رسیده بودیم. الان ماهانه اینقدر تورم داریم»، «از سال 16 تا 57 (41سال) تورم فقط 3 بار بیشتر از 40 درصد شد؛ سال 20تا22 و همزمان با اشغال ایران توسط متفقین. بیشترین تورم بعدی مربوط به سال 56 که 25 درصد شد و مایه افزایش نارضایتی... متوسط تورم در آن 41 سال؛ 11.5درصد»، «ما واقعا یه ستادی داریم به عنوان ستاد تنظیم بازار کشور؟»، «قدیما(تا دو سال پیش منظورمه) دنبال یه بهانه می‌گشتیم بریم خرید و شاد بشیم، الان دنبال یه بهانه می‌گردیم که نریم خرید و عذاب نکشیم»، «رکورد تورم ماهانه شکسته شد!»، «‌بر اساس اعلام مرکز آمار ایران تورم نقطه‌ای در مهرماه از ۴۱ درصد عبور کرده است» و «‌نرخ تورم ماهانه مهر ١٣٩٩ نیز به ٧ درصد رسیده که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل ٣،٤ واحد درصد افزایش داشته است.‌ زیبا نیست؟!»

 

منبع: اعتماد

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر