کد خبر: 94356
A

افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت بلیت‌ها هواپیما +فیلم

رئیس فراکسیون اقتصاد سفر و زیارت مجلس گفت: افزایش قیمت بلیت هواپیما، تاثیر زیادی بر افزایش قیمت سایر بخش‌های خدماتی، چون هتل‌ها و دفاتر مسافرتی دارد.

 افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت بلیت‌ها هواپیما +فیلم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  امان اله حسین پور  افزود: متاسفانه شرکت‌های هواپیمایی در روز‌های اخیر در مسیر‌های مختلف افزایش قیمت داشتند چنانچه در برخی مسیر ها، شاهد افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت بلیت‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه در مجموع قیمت بلیت هواپیما ۱۲۰ درصد افزایش داشته است ادامه داد: این افزایش قیمت هیچ مبنای قانونی ندارد و شرکت‌های هواپیمایی سقف و کف قیمت هواپیما را تعیین کرده اند.

نماینده مجلس گفت: با توجه به اینکه وزیر راه و شهرسای اعلام کرد افزایش قیمت غیر قانونی است، اما این افزایش اتفاق افتاده و ما به طور جد پیگیر این افزایش قیمت خواهیم بود.

وی افزود: قیمت بلیت هواپیما براساس عرضه و تقاضا است پس کف و سقف قیمتی معنی ندارد، زیرا ممکن است یک شرکت هواپیمایی بلیت را ارزانتر بفروش برساند.

نماینده مجلس اضافه کرد: قیمت‌ها حتما باید به روال گذشته بازگردد، زیرا مردم توان افزایش قیمت ۱۲۰ تا ۳۰۰ درصدی بلیت هواپیما را ندارند.

وی تصریح کرد: مرجع قیمت گذاری سازمان حمایت و شورای رقابت است، اما قیمت بلیت هواپیما را شرکت‌ها مشخص کرده اند و این تخلف است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر