کد خبر: 94479
A

ارزش لیر ترکیه نسبت به دلار باز هم کاهش یافت

ارزش هر دلار آمریکا نسبت به لیر ترکیه به میزان بی‌سابقه ۸.۴ لیر رسید و قیمت یورو نیز در مبادلات امروز ۹.۷ لیر بود.

ارزش لیر ترکیه نسبت به دلار باز هم کاهش یافت

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ارزش هر دلار آمریکا  نسبت به لیر ترکیه به میزان بی‌سابقه ۸.۴ لیر رسید و قیمت یورو نیز در مبادلات امروز ۹.۷ لیر بود.

در دوران کرونایی علاوه بر کاهش صادرات ترکیه به بازارهای خارجی، حضور گردشگران خارجی در ترکیه که یکی از مهمترین منابع درآمدهای ارزی این کشور است نیز کاهش یافته است. در فصل گردشگری سال جاری ترکیه از این منبع مهم درآمدی خود محروم مانده و این کشور برای پرداخت دیون خارجی خود که سررسید پرداخت آنان فرا رسیده با دشواری مواجه شده است. بعلاوه اخیرا وقوع زلزله‌ای به بزرگی ۶.۶ ریشتر در استان غربی ازمیر و خسارات بزرگی را به ترکیه وارد کرده است.   
به موازات دشواری های ناشی از کرونا، ترکیه در ماههای اخیر با دشواری های بسیار بزرگ در سیاست خارجی خود مواجه بود. مساله لیبی، شرق دریای مدیترانه، معضلات موجود با یونان، مساله سیستم پدافند هوایی اس ۴۰۰ و معضلات ناشی از این مساله با ناتو و آمریکا، بروز بحران در روابط ترکیه با فرانسه و سخنان رییس جمهور ترکیه مبنی بر اینکه رییس جمهور فرانسه می باید از لحاظ روانی مورد آزمایش قرار بگیرد، ادعاهای موجود در زمینه حضور نظامیان ترکیه در درگیری بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان (حتی اگر صحت نیز نداشته باشد) همه و همه مشکلاتی هستند که اقتصاد ترکیه را بطور جدی در تنگنا قرار داده اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر