کد خبر: 94609
A

انتقال آب خلیج فارس به کرمان ؛ کاری بزرگ از تمام مدیران گذشته بخش های مهم صنعتی کشور

پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان های کرمان، یزد و هرمزگان به عنوان یک یک هماهنگی کامل بین دولت و همکاری بخش خصوصی است که از سوی وزرای اسبق وسابق وزارت صمت و مدیران ارشد شرکت های مس ، گل گهر و چادرملو اجرایی شد.

انتقال آب خلیج فارس به کرمان ؛ کاری بزرگ از تمام مدیران گذشته بخش های مهم صنعتی کشور

 به گزارش سایت دیده بان ایران؛ پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان های  کرمان، یزد و هرمزگان به عنوان یک یک هماهنگی کامل بین  دولت و همکاری بخش خصوصی است که از سوی وزرای اسبق وسابق وزارت صمت و مدیران ارشد شرکت های مس ، گل گهر و چادرملو اجرایی شد.

 با افتتاح فاز نخست شیرین سازی آب و قطعه اول خط انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران (از بندرعباس تا سیرجان) محقق شد.هم شده که با افتتاح فاز نخست شیرین سازی آب و قطعه اول خط انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران (از بندرعباس تا سیرجان) محقق شد.

سایت شیرین سازی آب با ظرفیت ۲۰۰ هزار مترمکعب در روز برای مصارف شرب و صنایع، خط لوله انتقال آب به طول ۳۰۵ کیلومتر، هفت ایستگاه پمپاژ، ۱۰ پست ۴۰۰ و ۲۳۰، ۱۳۲ و ۶۳ کیلوولت و ۱۵۰ کیلومتر خط انتقال نیرو و ۳۳ مخزن تعادلی، ذخیره و مقابله با ضربه آب به ظرفیت ۱۸۷ هزار مترمکعب با سرمایه گذاری ۱۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی یکهزار و ۲۰۰ نفر وارد اجرا شد  . اجرای این پروژه با تامین زیرساخت های جهش تولید به فعالیت تولیدی صنایع و معادن در استان های کم آب کشور رونق می بخشد و در فازهای بعدی آب شرب فلات مرکزی کشور را در دل کویر لوت تامین می‌کند که آن را می‌توان بهترین هدیه در ماه های پایانی دولت دوازدهم به مردم ایران به ویژه استان های کویری دانست.

پروژه انتقال آب خلیج فارس افتخار نظام جمهوری اسلامی است

  پروژه انتقال آب خلیج‌فارس  از اهمیت بسیار زیادی برای بقای صنایع در استان های کویری کشور برخوردار است.

که پس از سال‌ها تلاش و همت شبانه‌روزی متخصصان و کارشناسان داخلی، به مرحله بهره‌برداری و افتتاح رسیده است. 

طرح انتقال آب خلیج‌فارس با مشارکت و همکاری سه شرکت بزرگ معدنی و صنعتی گل‌گهر، ملی صنایع مس ایران و معدنی و صنعتی چادرملو و با حمایت‌های همه‌جانبه وزرای اسبق و سابق صنعت ، معدن و تجارت  به ثمر نشست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر