کد خبر: 94844
A

رویترز : بورس تحریم می شود

منابع خبری رویترز گزارش داده اند بورس اوراق بهادار تهران را به دلیل نقض گسترده تحریم‌های ایالات متحده آمریکا تحت تحت تحریم قرار می گیرد.منابع خبری رویترز هنوز گزارشی درباره زمان دقیق اجرای تحریم بورس مطلبی منتشر نکرده است

رویترز : بورس تحریم می شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ منابع خبری رویترز گزارش داده اند بورس اوراق بهادار تهران را به دلیل نقض گسترده تحریم‌های ایالات متحده آمریکا تحت تحت تحریم قرار می گیرد.منابع خبری رویترز هنوز گزارشی درباره زمان دقیق اجرای تحریم بورس مطلبی منتشر نکرده است 

منابع خبری گزارش داده‌اند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی ایالات متحده آمریکا قصد دارد قبل از پایان دوره ریاست جمهوری خود و روی کار آمدن جو بایدن، تحریم‌های جدیدتر و بیشتری را علیه ایران اعمال کند. طبق این گزارش‌ها، ترامپ در ده هفته آینده و قبل از آغاز ریاست جمهوری بایدن در ۲۰ ژانویه، با هماهنگی اسرائیلی‌ها و چند کشور عربی حاشیه خلیج فارس، تحریم‌های جدیدی را علیه ایران آغاز می‌کند. این تحریم‌ها با این هدف اعمال می‌شوند که فشار بر ایران افزایش پیدا کند و کار دولت بعدی ایالات متحده برای احیای توافق هسته‌ای با ایران دشوار شود. ترامپ و نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نگران هستند که دولت بایدن دوباره به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران بازگردد و بسیاری از تحریم‌ها را لغو کند.

تحریم بورس تهران در دستور کار ترامپ

طبق گزارش‌های منتشر شده، یکی از این تحریم‌های جدید، تحریم بورس تهران خواهد بود. شاخص اصلی بورس اوراق بهادار تهران در ماه گذشته سقوط زیادی را تجربه کرده و حالا با تحریم آن ممکن است باز هم شاهد سقوط شاخص‌های اصلی باشیم. دولت ترامپ به دلیل نقض تحریم‌های ایالات متحده، قصد تحریم کردن بورس را دارد؛ چرا که به عقیده آنها، بورس اوراق بهادار تهران میزبان چندین شرکت تحت تحریم است و از شرکت‌های متعلق به وزارت دفاع ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پشتیبانی می‌کند.

بورس تهران در یک سال گذشته با راه‌حل‌های محافظت در برابر تورم، حجم عظیمی از نقدینگی سرگردان را به خود جذب کرد، اما در یک ماه گذشته، شاخص‌های آن به طور قابل توجهی سقوط کرد. همچنین آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها مدعی شده‌اند که تهران از بورس انرژی برای دور زدن تحریم‌های نفتی استفاده می‌کند، در حالی که بورس کالا نقشی مشابه برای سایر صنایع تحریم شده مانند بخش‌های پتروشیمی و فلزی دارد. علاوه بر آن، با وجود تحریم‌ها، سرمایه‌گذاران خارجی در بورس تهران فعال هستند و گفته می‌شود ارزش سرمایه‌گذاری خارجی در شرکت‌های حاضر در بورس اوراق بهادار نزدیک به نیم میلیارد دلار رسیده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر