کد خبر: 9599
A
رییس سازمان هواپیمایی کشوری

هیچ یک از شرکت‌های ایرانی درخواست رسمی برای خرید هواپیمای سوخو روسیه نداشتند

هیچ یک از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی هنوز اقدام رسمی برای خرید هواپیمای مسافرتی سوخو ۱۰۰ روسیه نداشته‌اند اما مذاکراتی برای اجاره چند فروند هواپیما از آنها آغاز شده است.

هیچ یک از شرکت‌های ایرانی درخواست رسمی برای خرید هواپیمای سوخو روسیه نداشتند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علی عابدزاده رییس سازمان هواپیمایی کشوری طی مصاحبه ای درباره آخرین وضعیت خرید هواپیمای سوخو از سوی شرکت‌های ایرانی، اظهار کرد: همان‌طور که سازمان هواپیمایی پیش از این بارها اعلام کرده هرگونه درخواستی برای خرید و وارد شدن هواپیماهای جدید را بررسی می‌کند تا در صورت نهایی شدن مجوزهای فنی لازم شرایط برای ورود آنها به وجود بیاید.

وی ادامه داد: تاکنون هیچ یک از شرکت‌های ایرانی درخواست رسمی برای خرید هواپیمای سوخو ۱۰۰ نداشتند و از این‌رو سازمان نیز شرایط آن را در این حوزه بررسی نکرده است.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری از توافق ابتدایی یک شرکت ایرانی برای اجاره چند فروند سوخو۱۰۰ خبر داد و گفت: سازمان هواپیمایی در مذاکرات برای خرید و اجاره هواپیما به طور مستقیم ورود نمی‌کند و از این‌رو ما اطلاعات جزیی از این فرآیند نداریم، اما ظاهرا یکی از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی توافقی برای اجاره چند فروند سوخو انجام داده است.

عابدزاده با بیان این‌که در صورت نهایی شدن این توافق سازمان هواپیمایی بررسی‌های لازم را برای سنجش شرایط این هواپیما انجام می‌دهد، تاکید کرد: هر هواپیمایی‌ که قصد ورود به آسمان ایران را داشته باشد باید مجوزهای فنی لازم را اخذ کند و سازمان شرایط را برای این موضوع فراهم خواهد شد.

 در طول ماه‌های گذشته شرکت هواپیماسازی سوخو در روسیه بارها اعلام کرده توافق‌هایی برای فروش هواپیما به شرکت‌های ایرانی داشته است که البته تمامی این ادعاها از طرف مقام‌های ایرانی تکذیب شده است.

ایران‌ایر در طول روزهای گذشته در دو قرارداد جداگانه خرید ۸۰ فروند بوئینگ و ۱۰۰ فروند ایرباس را نهایی کرد.

ایران اعلام کرده در یک برنامه ۱۰ ساله نیاز به خرید ۵۰۰ هواپیمای مسافربری جدید خواهیم داشت.

منبع: ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • سهیل

    خود شرکت های هواپیمایی روسیه از هواپیماهای مسافربری بوئینگ و ایرباس استفاده میکنن و حتی بعض از شرکت های روسی اصلا هواپیمای روسی ندارن. سابقه روسیه توی هواپیمای مسافربری اصلا خوب نیست و توی ساخت هواپیماهای مسافربری تجربه بوئینگ و ایرباس رو نداره. همچنین در سطح جهان از سوخو سوپرجت 100 استقبال خوبی نشده و اکثر بررسی ها و سفارشات این هواپیما مربوط به خود روسیه و کشورهای کوچک و فقیر بلوک شرق میشه. اگر ایران امنیت و آسایش رو برای مردم میخواد باید هواپیماهای پیشرفته و ایمن و قدرتمندی مثل ایرباس و بوئینگ و در رده بعدی بومباردیر کانادا و امبرائر برزیل رو بخره نه این هواپیمای روسی رو. در ضمن مصرف سوخت این هواپیما نسبت به هم رده های بوئینگ و ایرباس بیشتره و عمر کمتر و هزینه تعمیر و نگهداری بالاتر داره. خرید هواپیمای روسی و یا چینی اشتباه بزرگیه.

ارسال نظر