کد خبر: 95997
A

رئیس اتحادیه خشکبار: آجیل برای کرونا مفید است!

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران می‎‌گوید: آجیل برای کرونا مفید است؛ چرا که آجیل و خشکبار جنبه گرمی دارد و خوردن این مغزها برای بدن خوب است. به دلیل افزایش قیمت ارز قیمت آجیل ۵۰ درصد گران شده اما قیمت آجیل امسال معقول است و مردم هم می‌توانند بخرند.

رئیس اتحادیه خشکبار: آجیل برای کرونا مفید است!

به گزارش دیده بان ایران؛ برخی صنوف غیرضرور همچون آجیل و خشکبار به دلیل رعایت بهداشت و محدودیت‌های کرونایی کرکره مغازه‌های خود را پایین کشیده‌اند. به گفته رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران؛ قیمت آجیل شب یلدا امسال به دلیل افزایش قیمت ارز، بسته‌بندی و هزینه کارگر امسال 50 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. یعنی در مجموع 80 قلم کالا و انواع مغزها قیمت آنها حدود 50 درصد گران شدند.

فعالان بازار می‌گویند از شیوع ویروس کرونا صنف آجیل و خشکبار بیش از سایر مشاغل ضرر کرده است. به طوری که در نیمه نخست امسال حدود 80 واحد صنفی پروانه‌های کسب و کار خود را باطل کرده‌اند.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار معتقد است اعضای صنف آجیل برای اینکه قیمت این کالا در شب یلدا برای مردم ارزان تمام شود، چندی پیش شروع به خرید آجیل و خشکبار کردند؛ چنانچه این محدودیت‌ها ادامه پیدا کند این مواد خوراکی ماندگاری‌اش را از دست داده و خراب می‌شود.

مصطفی احمدی گفت: متاسفانه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا از شب عید تاکنون هر واحد صنفی حدود 200 تا 300 میلیون تومان سرمایه‌های خود را از دست داده‌اند و مجبور شدند کالاهای خود را معدوم کنند.

امسال مردم می‌توانند آجیل بخرند

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران تیر ماه امسال به دنیای اقتصاد از کاهش 80 درصدی فروش آجیل و خشکبار خبر داد و گفته بود: « فروش آجیل‌فروشان نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر از ۸۰ درصد شده است و عملا نمی‌توانند جنس جدید خریداری کنند، باید آماده یک بیکاری بزرگ و ضرر زیاد در سطح کشاورزان این حوزه باشیم. از طرف دیگر جنس ما چه در حوزه صادرات و چه در حوزه واردات مستقیم با ارز سر و کار دارد و افزایش قیمت آن باعث شده که علاوه بر رکود در بازار، شاهد گرانی هم باشیم و مشکلات ما دو برابر شود.»

در همین حال احمدی در توصیه‌ای به مردم اظهار کرد: مردم از خرید آجیل نترسند و از واحدهای صنفی دارای پروانه خرید کنند؛ چرا که واحدهای صنفی مجاز می‌دانند چه اقلامی را دست مردم بدهند که برای سلامتی‌شان ضرر نداشته باشد.

رئیس اتحادیه آجیل درباره وضعیت قیمت آجیل و خشکبار گفت: سال گذشته هزینه هر کیلو بسته‌بندی یک قلم کالا دو هزار و 600 تومان بود؛ این در حالی است که امروز قیمت بسته‌بندی کالاها به پنج تا شش هزار تومان رسیده است. قدرت خرید مردم در زمینه آجیل و خشکبار کاهش یافته است؛ این در حالیست که قیمت آجیل امسال معقول است و مردم هم می‌توانند بخرند.

منبع: تجارت نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر