کد خبر: 9685
A

رییس کانون جایگاه داران سوخت: در مورد کم‌فروشی بنزین، من به مردم حق می‌دهم و شرمنده آن‌ها هستم

ناصر رییسی: من از تمام عزیزان مشغول به کار رسانه‌ای خواهش می‌کنم در این زمینه کمک کنند. بنده، پروپوزالی به مجلس و وزارت نفت ارائه داده‌ام و با بانک‌های مختلف نیز رایزنی کرده‌ام که مجلس، جمع شدن کارت سوخت را تصویب کند.

رییس کانون جایگاه داران سوخت: در مورد کم‌فروشی بنزین، من به مردم حق می‌دهم و شرمنده آن‌ها هستم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، روزنامه قانون در گزارش امروز خود در خصوص کم فروشی جایگاه داران بنزین به مردم و در گفت و گو با ناصر رییسی فرد، رییس کانون جایگاه داران سوخت نوشت: متاسفانه مردم محترمی که به جایگاه‌ها مراجعه می‌کنند، دقت لازم را ندارند و این مساله موجب ایجاد ناراحتی‌هایی می‌شود که ما هم در این زمینه بسیار متاسفیم. تا بود بحث کارت سوخت بود و با وجود این که بارها ما مطرح کردیم که کارت باعث ایجاد ناهنجاری‌ها می‌شود ولی توجهی نشد و همین کارت‌های سوخت باعث زیاده‌طلبی‌هایی از سوی برخی افراد می‌شد چه از طریق خرید و فروش کارت و یا نقل و انتقالاتی که از طریق کارت‌ها در مورد خودروهای شخصی و عمومی اتفاق می‌افتاد. که این امر باعث شد برای عده‌ای درآمدهای کاذب ایجاد شود. الان هم که کارت‌های سوخت جمع شده‌اند، متاسفانه فساد ناشی از ناهنجاری آن‌ها هنوز در جامعه موجود است. در واقع عوارض متعددی که از مساله کارت‌های سوخت به کشور تحمیل شده باید ارزیابی و هزینه یابی شود. در این زمینه این مساله اهمیت دارد که در مقابل بنزینی که در طول مدت عرضه سوخت با کارت ذخیره کرده‌ایم، آیا به ناهنجاری‌هایی که در حال حاضر در جامعه وجود دارد، می‌ارزد؟ مشتری باید حتما دقت داشته باشد که وقتی قصد بنزین زدن دارد، حتما کانتر مربوطه پس از قرار دادن کارت جایگاه، صفر شده باشد. در این صورت امکان کم‌فروشی وجود ندارد زیرا آنچه تحت عنوان فروش هوا به جای بنزین مطرح می‌شود، کاملا غیرعلمی و غیرکارشناسی است.

بنابراین اگر متصدی کانتر، به هر بهانه‌ای کانتر را صفر نکند، به هیچ وجه نباید اجازه سوختگیری خودرو خود را بدهید. به دلیل شناور بودن سیستم سوخت‌گیری، اگر کوچک‌ترین منفذی از هوا در سیستم ایجاد شود، بلافاصله شناور و کپسولی که درون مخزن وجود دارد، می‌سوزد و از کار می‌افتد. پیش‌تر از این که الکترو موتور، درون مخزن‌ها بود امکان این که هوا در آن باشد، وجود داشت ولی در حال حاضر این‌چنین نیست. در حال حاضر هر شناور یک خط را به طور کامل تغذیه می‌کند و اگر چنانچه هوا وجود داشته باشد، بلافاصله تمام آن سیستم از کار می‌افتد. البته کیفیت بنزین مناسب نیست و بیش از حد معمول درون بنزین گاز وجود دارد، همین امر باعث می‌شود که شبهه وجود هوا ایجاد کند و وقتی در باک بنزین را باز می‌کنید احساس کنید که هوا بیرون می‌زند در حالی که گاز خود بنزین است.من بر اساس تجربه و کار جدی در جایگاه خود،مشاهده کرده‌ام که حتی بسیاری از خودروهایی که باک استاندارد دارند، مثل بنز، پورشه و لکسوس هم وقتی در باک را باز می‌کنند بازهم به‌نظر می‌رسد که از آن هوا بیرون می‌زند. این مساله دلیل بر این است که گاز موجود در بنزین زیاد است. بنابراین به هیچ‌وجه امکان ندارد که هوا در مسیر ورود بنزین از مخزن به باک وجود داشته باشد و اگر کسی بتواند چنین کاربکند بنده شخصا به وی جایزه می‌دهم و او را به مراکز علمی دنیا معرفی می‌کنم. در مورد کم‌فروشی بنزین، من به مردم حق می‌دهم و شرمنده آن‌ها هستم که چنین مسائلی را می‌شنوم. در این زمینه وناهنجاری‌هایی که وجود دارد متاسفانه کاری نمی‌شود کرد زیرا هر کاری هم که انجام شود به دلیل ناهنجاری‌های موجود از زمان کارت سوخت، فایده‌ای ندارد زیرا به دلیل زیاده‌طلبی‌ها بازهم راه دیگری پیدا خواهد شد. من از تمام عزیزان مشغول به کار رسانه‌ای خواهش می‌کنم در این زمینه کمک کنند. بنده، پروپوزالی به مجلس و وزارت نفت ارائه داده‌ام و با بانک‌های مختلف نیز رایزنی کرده‌ام که مجلس، جمع شدن کارت سوخت را تصویب کند. البته بحث سامانه هوشمند با کارت سوخت، متفاوت است که متاسفانه حتی نمایندگان محترم مجلس نیز این را باهم قاطی می‌کنند. سامانه هوشمند، تکنولوژی بسیار ارزشمندی است که کاربری‌های متفاوتی دارد و معضل واقعی، کارت سوخت است که اشکال ایجاد می‌کند و وسیله بسیار بدی برای عرضه سوخت است. پیشنهادی که من داده‌ام این است که مراجعان محترم جایگاه‌ها بتوانند از طریق کارت بانکی و دستگاه‌های پوز بنزین خود را خریداری کنند؛ یعنی کارت بانکی و دبیت کارت‌های موجود جایگزین کارت سوخت شود. در پایان اعلام می‌کنم که اگر برای هموطنان‌مان مساله کم‌فروشی اتفاق افتاد به ما اطلاع بدهند و ما بلافاصله مامور به محل مورد نظر اعزام می‌کنیم و کنترل‌های لازم را انجام خواهیم داد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر