کد خبر: 97438
A

بی تفاوتی وزارت صمت و جولان ماسک‌های چینی در بازار

عضو هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی نسبت به قاچاق ماسک چینی به کشور و آسیب این روند به واحدهای تولید ماسک به وزارت صمت هشدار داد.

بی تفاوتی وزارت صمت و جولان ماسک‌های چینی در بازار

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ غلامرضا حسن پور اسکندری، رئیس سازمان و عضو هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی طی نامه‌ای به علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) گفته که بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد از مبادی ورودی کشور به ویژه از بندر گناوه و سایر بنادر کشور، ماسک‌های چینی به صورت قاچاق وارد کشور شده و از طریق کانال‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرام و سایر روش‌ها در تهران و برخی دیگر از استان‌ها، به ویژه استان‌های جنوبی کشور به وفور به فروش می‌رسد. 

وی همچنین هشدار داده که این روند منجر به شکست تولیدی‌های ماسک در داخل کشور خواهد شد و در آینده نزدیک سرمایه‌ها و نیروهای به کارگرفته شده در مقوله تولید ماسک آسیب جدی و غیر قابل جبرانی خواهند دید. 

حسن‌پور در پایان از وزارت صمت خواسته که برای حمایت از تولید داخلی و جلوگیری از قاچاق، دستور فوری و قاطع صادر شود. 

به گزارش ایسنا، این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که بر اساس اعلام وزارت صمت در حال حاضر ظرفیت تولید روزانه ۲۰ میلیون عدد ماسک در کشور وجود دارد. 

همچنین با توجه به افزایش حجم تولیدات داخلی و ذخیره سازی مناسب در زمینه تولید انواع ماسک، اخیرا حداکثر قیمت مصرف‌کننده انواع ماسک سه لایه پزشکی استاندارد مورد تایید سازمان غذا و دارو از ۱۳۰۰ به ۱۰۰۰ تومان کاهش یافت. 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر