کد خبر: 9752
A

بسته اخبار اقتصادی یکشنبه پنجم دی ماه

"افزایش قیمت دلار" "دوره تازه اعتراض صرافان" ، "قیمت وارداتی انواع BMW"، "سرایت آنفلوآنزای مرغی به ۲ استان دیگر"، " درخت کاج تزئینی، ۴ میلیون تومان"، مرغ ارزان شد

بسته اخبار اقتصادی  یکشنبه پنجم دی ماه

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران، "افزایش قیمت دلار"  "دوره تازه اعتراض صرافان" ، "قیمت وارداتی انواع BMW"، "سرایت آنفلوآنزای مرغی به ۲ استان دیگر"، " درخت کاج تزئینی، ۴ میلیون تومان"، مرغ ارزان شد"، توقف واردات گاز از ترکمنستان، گزینه روی میز ایران"، " روستاییان چشم انتظار آبرسانی خیرین"، "پرنده‌ای که از نزدیک چندان ترسناک نیست!"، "هشدا جدی خطر زلزله تهران"، از جمله مهمترین اخبار اقتصادی کشور بود

به گزارش دیده بان ایران، برخی از مهم‌ترین‌ خبرهای اقتصادی در روز یکشنبه (پنجم دی ماه) در ادامه آمده است که با کلیک روی تیتر هر خبر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود.  

 

دوره تازه اعتراض صرافان/نامه به بانک مرکزی رفت

بعد از اینکه رای دیوان عدالت اداری در رابطه با پرونده شکایت صرافان برای تغییر در دستورالعمل "تاسیس و فعالیت نظارت بر صرافی ها" صادر شد و به نظر می‌رسید که فضا آرام شده باشد، این بار در اقدامی شاید تعجب‌برانگیز کانون صرافان ایرانیان طی نامه‌ای به بانک مرکزی خواستار بازنگری در بخش‌هایی از دستورالعمل شده‌اند.

قیمت وارداتی انواع BMW/ خودروهای آمریکایی در لیست گمرک

گمرک جمهوری اسلامی ایران ارزش پایه وارداتی انواع خودروهای سواری بی ام و را اعلام کرد.

وقتی نهاد کهنه کار از ارائه آمار منع می‌شود!

در حالی این روزها برخی منتقدان اصرار بر منع بانک مرکزی از ارایه برخی آمارها به ویژه شاخص های کلان اقتصادی به دلیل تشتت آماری دارند که اختلاف آمارهای بانک مرکزی و مرکز آمار ایران معمولا فاحش نبوده و هر دو آمار قابل اتکاست.

سرایت آنفلوآنزای مرغی به ۲ استان دیگر/ مصرف مرغ و تخم‌مرغ مشکلی ندارد

دبیرکل کانون مرغ تخم‌گذار از شیوع آنفلوآنزای مرغی در استان‌های گلستان و قزوین خبر داد و گفت: تاکنون از سوی سازمان بهداشت جهانی دام و هیچ مرجع علمی اعلام نشده که با مصرف مرغ و تخم‌مرغ آنفلوآنزای مرغی به انسان سرایت کرده است؛ بنابراین مردم نسبت به مصرف این محصولات هیچ نگرانی نداشته باشند.

درخت کاج تزئینی؛ ۴ میلیون تومان

مانند سال‌های گذشته در آستانه جشن سال نو میلادی بخش‌های قابل توجهی از بازار مصرف رنگ و بوی کریسمس به خود گرفتند که همین امر بازاری را با چرخش مالی بالایی فراهم کرده است.

مرغ ارزان شد

قیمت مرغ که در هفته‌های اخیر با افزایش روبرو شده بود، این بار روند کاهشی پیدا کرده و هر کیلوگرم آن به کمتر از ۷۰۰۰ تومان رسیده است.

توقف واردات گاز از ترکمنستان، گزینه روی میز ایران

معمولا هرسال زمستان اسمشان حداقل یک بار به گوش می رسد. "همسایه ترکمن" اولین بار در زمستان سرد چند سال قبل به خاطر تهدید به قطع صادرات گاز به کشورمان خبرساز شد و از آن سال به بعد هربار که موج سرما در کشور تشدید شده، یکی از نگرانی های تکراری، احتمال بد عهدی ترکمنستان در تامین گاز استانهای شمالی کشور و بروز مشکل در تامین گاز شهرها و روستاهایی بوده که گازشان از محل واردات از ترکمنستان تامین می شده است.

روستاییان چشم انتظار آبرسانی خیرین

چند سالی است که خیرین مدرسه ساز در جاهای مختلف کشور اقدام به احداث مدرسه می کنند و این در حالی است که در بسیاری از روستاها به دلیل خالی شدن سکنه مدرسه های خالی در حال خاک خوردن هستند و گاهی شاهد مدارس خالی از دانش آموز هستیم. در این بین مفهوم جدیدی در بین خیرین درحال جا افتادن است: خیرین آبرسان.

پرنده‌ای که از نزدیک چندان ترسناک نیست!

سابقه تاریخی نه‌ چندان مثبت هواپیماهای روس در ایران باعث شده نگاه مسافران ایرانی به این هواپیماها بسیار منفی شود. تا جایی که حتی پس از اجرایی شدن برجام و باز شدن راه تعامل با بازارهای بین‌المللی نیز ایرلاین‌های ایرانی استقبالی از خرید هواپیماهای روس نمی‌کنند.

هشدار جدی خطر زلزله تهران+ جزییات مناطق حادثه خیز

امروز سیزدهمین سالگرد زلزله اندوهبار "بم" است؛ زلزله‌ای به بزرگی ۶.۳ ریشتر که در ساعت ۵:۲۶ بامداد ۵ دی ماه ۱۳۸۲ در کمتر از ۱۲ ثانیه گرد مرگ را بر چهره‌ی بم ریخت و ۲۶ هزار و ۲۷۱ کشته بر جای گذاشت. به بهانه‌ی این روز و با دیدگاه بررسی زلزله احتمالی تهران به گفت وگو با مدیر بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نشستیم.

مناطق آزاد نمی‌توانند زیرمجموعه یک دستگاه باشند

مشاور دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد معتقد است که انتقال این مناطق به عنوان زیرمجموعه وزارت اقتصاد موجب پیدایی محدودیت‌های خاص می‌شود و وزارتخانه مربوطه در جلسات کارشناسی مختلف مخالف این طرح بود.

منبع: ایسنا 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر