کد خبر: 9786
A
گزارشی از فروش های اینترنتی؛

کانال های تلگرامی و سایت های فروش آنلاین 50 درصد خرید و فروش بازار را کاهش دادند

عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با بیان اینکه روش‌های اینترنتی باعث شده ۵٠ درصد فروش کسبه کاهش پیدا کند، گفت: اگر ظرفیت‌های جدید مالیاتی شناسایی شود، ٣٠ درصد به درآمد مالیاتی کشور افزوده خواهد شد.

کانال های تلگرامی و سایت های فروش آنلاین 50 درصد خرید و فروش بازار را کاهش دادند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با بیان اینکه روش‌های اینترنتی باعث شده ۵٠ درصد فروش کسبه کاهش پیدا کند، گفت: اگر ظرفیت‌های جدید مالیاتی شناسایی شود، ٣٠ درصد به درآمد مالیاتی کشور افزوده خواهد شد. سعید اشتیاقی توضیح داد: اگر بتوانیم زیرساخت‌ها را اصلاح کنیم تا قیمت تمام‌شده کاهش یابد، در خروج از رکود و به راه افتادن بازار کمک خواهد کرد. از سوی دیگر، توجه به کسب‌وکارهای کوچک و خانگی خیلی مهم است که به چرخه مالی ملی کاری نداشته باشند. این خیلی مهم است. ولی در کنار آن، باید مدیریتی وجود داشته باشد که مالیات خود را پرداخت کنند. وگرنه عدم پرداخت مالیات، به اقتصاد کشور ضربه می‌زند. شما ببینید، در حال حاضر برخی افراد، فروش‌های خوبی در کانال‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرام دارند. ما باید این چرخه را کنترل کنیم و اگر این شبکه فروش مالیات پرداخت نکند، به اقتصاد کشور آسیب می‌رساند. او اظهار کرد: به تازگی شنیدم کانال‌هایی که بیش از ۵ هزار مخاطب داشته باشند، باید مجوز بگیرند.

 

حالا کسی که می‌خواهد یک بقالی بزند، باید ١٠ نوع مجوز بگیرد. کانال‌های تلگرامی با افکار مردم در ارتباط هستند. برخی کانال‌های تلگرامی با فروش‌ها و تبلیغاتی که دارند، درآمد خیلی خوبی دارند. در فروش‌های مجازی، بسیاری از هزینه‌ها کم می‌شود. واسطه‌ای وجود ندارد و به طور مستقیم کالا به دست مصرف‌کننده می‌رسد. من معتقدم این گروه باید مالیات بدهند و پرداخت این مالیات به اقتصاد کشور خیلی کمک می‌کند. به نظر من، این سیستم فروش در سال‌های آینده به ٧٠ درصد هم می‌رسد. اشتیاقی افزود: می‌گویند یکی از راهکارهای خروج از رکود، توسعه کسب‌وکارهای کوچک است و باید از آن‌ها حمایت شود. ولی در کنار آن، باید به دولت نیز کمک شود و درآمد ملی ایجاد شوند. این گروه باید مالیات بپردازند یا اینکه به آن‌ها بگوییم مجوز بگیرید و فعلا مالیاتتان صفر درصد است. به اعتقاد این عضو اتاق بازرگانی اگر واقعا ظرفیت‌های مالیاتی شناسایی شود، ٣٠ درصد به درآمد مالیاتی افزوده می‌شود. ما کسانی را می‌‌بینیم که برای مثال، ٧ میلیارد تومان درآمد دارند، اما هزار تومان هم مالیات نداده‌اند. از سوی دیگر، جاهایی وجود دارند که کارمند دارند و بیمه رد می‌کنند، اما مالیات نمی‌دهند. خیلی‌ها هستند که زیرزمینی کار می‌کنند و درآمد دارند، اما مالیات نمی‌پردازند. اصناف مشکل پیدا کرده‌اند. اما اتحادیه‌ها هیچ کاری نکرده‌اند. اصناف کاری ندارند که میزان فروش این شبکه‌های مجازی چقدر است، اما باید ساماندهی شوند. شبکه فروش اینترنتی در کل، اتفاق مثبتی در اقتصاد کشور است، اما ما باید در این زمینه سیستم آموزشی داشته باشیم. کسبه در حال حاضر مالیات می‌پردازند و کارگر دارند و هزینه‌هایشان بالا است. او متذکر شد: به عقیده من روش‌های اینترنتی باعث شده ۵٠ درصد فروش کسبه کاهش پیدا کند. برای مثال، بسیاری از جوانان در حال حاضر تلفن‌همراه خود را به صورت اینترنتی خریداری می‌کنند. اگر هم می‌بینید ۴ نفر به بازار موبایل می‌روند، فقط می‌روند که کالا را لمس کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر