کد خبر: 98303
A

نماینده مجلس: ۲۵ میلیون نفر توان خرید گوشت را ندارند

مرکز پژوهش‌های مجلس پارسال در گزارشی اعلام کرد که حدود ۲۳ تا ۴۰ درصد از جمعیت ایران در سال ۹۷ زیر خطر فقر قرار گرفته‌اند.

نماینده مجلس: ۲۵ میلیون نفر توان خرید گوشت را ندارند

به گزارش دیده بان ایران؛ رحمت الله نوروزی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی می‌گوید شش دهک جامعه، یعنی بیش از۲۵ میلیون نفر، توان خرید گوشت را ندارند.

او می گوید که کارگران، کارمندان و بازنشستگان را از جمله این گروه‌ها دانست.

به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، مصرف گوشت قرمز در سال ۹۸ در میان طبقه متوسط جامعه به‌نسبت سال ۹۵ بیش از ۳۰ درصد کاهش داشته است.

انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی نیز اعلام کرده است که بسیاری از خانواده‌ها در ایران مصرف گوشت قرمز، سفید، تخم‌مرغ و لبنیات را به شدت کاهش داده یا آن‌ها را از سفره خود حذف کرده‌اند.

مرکز پژوهش‌های مجلس نیز پارسال در گزارشی اعلام کرد که حدود ۲۳ تا ۴۰ درصد از جمعیت ایران در سال ۹۷ زیر خطر فقر قرار گرفته‌اند.

بر اساس پیش‌بینی مجلس یازدهم، در نیمه دوم سال ۱۳۹۹ حدود ۶۰ میلیون نفر، یعنی بیش از دو‌ سوم جمعیت کشور، باید تحت پوشش طرح معیشت خانوار قرار گیرند.

علی‌اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی هم در همین رابطه گفت: استاندارد سرانه مصرف گوشت در سطح جهان ۱۲ تا ۱۲/۵ کیلو در سال است که قبلا سرانه مصرف گوشت در ایران به همین میزان بود اما کم کم به خاطر افزایش قیمت، کمبود بودجه و کاهش توان خرید مردم اکنون سرانه مصرف گوشت مردم در ایران به ۸ کیلو در سال رسیده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر