کد خبر: 98771
A

قیمت خودرو با تصمیم غلط وزارت صمت افزایش ۲ تا ۱۰ میلیونی پیدا کرد/ جفای دولت و خودرو سازان به مردم

در حالی که سخنگوی دولت روز دوشنبه اعلام کرد طرح جامع خودرو (با محوریت تولید و قیمت) در حال آماده شدن در وزارت صنعت،معدن و تجارت است، رئیس شورای رقابت نیز همزمان خبر از تغییر فرمول قیمت‌گذاری خودروهای کم تیراژ خبر داد. همین خبر استارت افزایش قیمت خودرو را زد!

قیمت خودرو با تصمیم غلط وزارت صمت افزایش ۲ تا ۱۰ میلیونی پیدا کرد/ جفای دولت و خودرو سازان به مردم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در حالی که سخنگوی دولت روز دوشنبه اعلام کرد طرح جامع خودرو (با محوریت تولید و قیمت) در حال آماده شدن در وزارت صنعت،معدن و تجارت است، رئیس شورای رقابت نیز همزمان خبر از تغییر فرمول قیمت‌گذاری خودروهای کم تیراژ خبر داد .

 رئیس شورای رقابت اعلام کرد که   با آزادسازی قیمت  ۴۵ درصد قیمت خودروهای داخلی موافقت شده است  که بر اساس آن ؛ برای قیمت‌گذاری ۵۵ درصد خودرو‌ها از فرمول قدیمی شورای رقابت و برای ۴۵ درصد مابقی از فرمول جدید استفاده خواهد شد.
با توجه به پیش دستی شورای رقابت، وزارت صمت هنوز  نسبت به آن  عکس العملی نشان نداده است .سکوت وزیر صمت که در طول چند وقت اخیر بابت کیفیت خودرو داخلی بارها از واژه شرمندگی استفاده کرده است ،نشان میدهد وزارت صمت بین آزادسازی قیمت خودرو بلاتکلیف، نگران و به قولی سردرگم است .
اما سخنان رییس سازمان بازرسی کل کشوربر نگرانی مصرف کنندگان و فعالان بازار خودرو افزود.
منتظری گفت :نگرانیم فرمول جدید قیمت گذاری خودرو منجر به افزایش قیمت هم در این خودروها و هم در دیگر خودروها حتی خودروهای خارجی شود.

 

از سوی دیگر رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو نیز اعلام کرد : نسخه شورای رقابت بازار خودرو را به هم ریخت و متاسفانه قیمت‌ها در بازار خودرو که  با کاهش ۳۰ درصدی در آبان، تقریبا به ثبات رسیده بود اما از دیروز، فروشندگان برای فروش خودرو دست نگه داشته‌اند و قیمت‌ها در بازار افزایش یافته است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر