کد خبر: 98917
A

دلایل سقوط سنگین ۴۳هزار و ۶۸۵واحدی بورس چه بود؟ / پیش بینی بورس فردا +اسامی شاخص هایی که سقوط کردند

افت ۴۳هزار و ۶۸۵واحدی شاخص کل(۳.۱درصد) بورس تهران را در ارتفاع یک میلیون و ۳۵۴هزار واحدی قرار داد.

دلایل سقوط سنگین ۴۳هزار و ۶۸۵واحدی بورس چه بود؟ / پیش بینی بورس فردا +اسامی شاخص هایی که سقوط کردند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سقوط سنگین ۴۳هزار و ۶۸۵واحدی شاخص کل(۳.۱درصد) بورس تهران را در ارتفاع یک میلیون و ۳۵۴هزار واحدی قرار داد. شاخص‌ هم وزن هم ۱.۸درصد افت کرد. این موضوع بدان معناست که این فردا هم با سرعت کمتری روند افت را دنبال می کن. 

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس بیش از ۱۱هزار و ۲۳۰میلیارد تومان رسید. بیش از هزار و ۴۰۰میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی رخ داد. امروز شاهد رشدبیش از یک درصد ۱۵۶نماد و افت بیش از یک درصد ۴۲۶نماد بودیم.

کگهر، زاگرس، صبا، ذوب، فملی، شستا، هرمز، غصینو، کگل، تاپیکو و شپنا بیشترین تاثیر منفی را بر بازار داشتند. 

به این ترتیب میتوان فلزات بیشترین سقوط سهام را تجربه کردند. 

علت سقوط بورس

یک شبکه فارسی زبان مدعی شد علت این افت تحرکات نظامی آمریکا در عراق و تنش لفظی بین دو کشور در سالگرد حمله نیروهای آمریکایی به کاروان حامل قاسم سلیمانی است.

پارسال هم پس از این حمله شاخص بورس در ایران به شدت سقوط کرد.

پیشتر هم بورس اوراق بهادار تهران به تحولات سیاسی واکنش نشان داده که از آنها می‌توان به اعتراض‌های آبان و حمله به تاسیسات نفتی عربستان اشاره کرد.

در سال۹۳ هم شاخص کلی بورس تهران سقوط ۳۵۹۰ واحدی را تجربه کرد؛ این ریزش تحت تاثیر توقف بازگشایی نمادهای پالایشی بود. این نمادها سرانجام پس از چند ماه بازگشایی شدند.

در سال ۹۲ هم بازار بورس چهار افت شدید را در مقاطع مختلف تجربه کرد که دلیل آن تنش‌های منطقه‌ای مرتبط با بحران سوریه، اخذ عوارض ۲۶ درصدی از صادرات پالایشگاه‌ها و همچنین نگرانی از قیمت خوراک پتروشیمی‌ها بود.

photo_2021-01-02_12-59-25

photo_2021-01-02_12-59-22

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر