کد خبر: 99119
A

قبض گاز مشترکان کم مصرف استان گیلان رایگان شد

حسین اکبر، مدیر عامل شرکت گاز گیلان گفت: بر اساس مصوبه دولت و با هدف کمک به دهک‌های پایین جامعه و همچنین کاهش مصرف گاز طبیعی و بازنگری در مصرف بهینه، مشترکان کم مصرفی که در ماه‌های سرد سال یعنی در ماه‌های دی، بهمن، اسفند و فروردین زیر ۲۰۰ متر مکعب گاز استفاده کنند از تخفیف ۱۰۰ درصدی قبوض گاز بهره‌مند شوند.

قبض گاز مشترکان کم مصرف استان گیلان رایگان شد

به گزارش دیده بان ایران؛ حسین اکبر، مدیر عامل شرکت گاز گیلان گفت: بر اساس مصوبه دولت و با هدف کمک به دهک‌های پایین جامعه و همچنین کاهش مصرف گاز طبیعی و بازنگری در مصرف بهینه، مشترکان کم مصرفی که در ماه‌های سرد سال یعنی در ماه‌های دی، بهمن، اسفند و فروردین زیر ۲۰۰ متر مکعب گاز استفاده کنند از تخفیف ۱۰۰ درصدی قبوض گاز بهره‌مند شوند.

 

او، با بیان اینکه مشترکانی که ۱۰ درصد کمتر از مدت مشابه پارسال در ماه‌های سرد سال گاز مصرف کنند از تخفیف ۱۵ درصدی بهره‌مند خواهند شد، افزود: چنانچه مشترکانی پر مصرف باشد و در این مدت ۱۵ درصد بیشتر گاز استفاده کنند جریمه خواهد شد و میزان گاز بهای آنان افزایش می‌یابد.

 

مدیر عامل شرکت گاز گیلان گفت: این طرح تشویقی دولت علاوه بر کمک به اقتصاد خانواده، به مصرف گاز و صرفه جویی و بهینه در مصرف این انرژی پاک کمک می‌کند.

 

اکبر، از اجرای طرح بهینه سازی مصرف گاز خانگی در استان خبر داد و افزود: بر این اساس مشترکان واحد‌های مسکونی که سیستم گاز مصرفی آنان به وسیله موتور خانه انجام می‌شود می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت گاز به نشانی www.nigc.ir نسبت به تکمیل اطلاعات واحد سکونت خود و اجرای طرح بهینه سازی اقدام کنند.

 

او با بیان اینکه مجریان این طرح در حال انتخاب هستند، گفت: مجریان با مراجعه به واحد‌های مسکونی متقاضی نسبت به تنظیم درجه مشعل، نصب رسوب گیر و ترمیم عایق کاری در صورت نیاز و کاملا رایگان اقدام خواهند کرد.

 

مدیر عامل شرکت گاز گیلان با بیان اینکه تمامی این هزینه‌ها رایگان است و از سوی این شرکت به مجریان طرح پرداخت می‌شود، افزود: ناظران شرکت گاز قبل و بعد اجرای طرح نظارت می‌کنند.

 

حسین اکبر، با اشاره به اینکه با اجرای این طرح به طور متوسط ۱۰ درصد در مصرف گاز صرفه جویی خواهد شد، گفت: مصارف گاز در بخش خانگی در ماه‌های سرد سال ۵ تا ۷ برابر بیشتر از فصل گرم است، بنابراین با مصرف بهینه می‌توانیم علاوه بر پایداری انرژی پاک، همچنین به اقتصاد خانواده نیز کمک کنیم.

 

او با بیان اینکه نیازی به مراجعه حضوری مشترکان برای اجرای این طرح‌ها نیست، تصریح کرد: مشترکان می‌توانند برای دریافت خدمات و یا بیان مسائل و مشکلات خود در ساعت اداری با شماره ۳۴۱۴ و یا با سامانه شبانه روزی ۱۹۴ امداد گاز تماس بگیرند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر