کد خبر: 135978
A

چگونه بهترین متخصص هک و امنیت را پیدا کنیم؟

متخصص هک و امنیت از جمله شغل های مورد نیاز و پرطرفدار امروزی است. به دلیل آنلاین شدن اغلب مشاغل و استفاده از بستر اینترنت اغلب مشاغل بر پایه زیرساخت هایی بنای سازمان خود را در اینترنت بنا می گذارند.

چگونه بهترین متخصص هک و امنیت را پیدا کنیم؟

دیده بان ایران- متخصص هک و امنیت از جمله شغل های مورد نیاز و پرطرفدار امروزی است. به دلیل آنلاین شدن اغلب مشاغل و استفاده از بستر اینترنت اغلب مشاغل بر پایه زیرساخت هایی بنای سازمان خود را در اینترنت بنا می گذارند.

لذا در بستر اینترنت این زیرساخت هر لحظه ممکن است مورد آسیب و حمله از سوی دیگران با مقاصد مختلف قرار گیرد. استفاده از متخصص هک و امنیت به منظور کاهش خطر تخریب زیرساخت های یک شرکت یا سازمان مورد استفاده قرار می گیرد. حتی متخصصین هک و امنیت زیرساخت سازمان را طوری بنا می نهند که قابلیت آسیب نداشته باشد.

 این روزها بارها کلمه فضای سایبری را شنیده ایم. فضای سایبری یا فضای مجازی فضایی است که در آن مجموعه ای از ارتباطات درونی میان افراد در نقاط مختلف دنیا به کمک کامپیوتر و اینترنت و وسایل مخابراتی برقرار شده است. فضای سایبری با وجود تمامی مزایایی چون دستیابی به آخرین اطلاعات، تنوع، جذابیت، مشتری محوری و ...دارای معایبی نیز هست.

3

از جمله معایب فضای سایبری آسیب ها و مخاطراتی است که افراد مختلف با مقاصد مختلف آن را تهدید می کنند. وجود متخصص هک و امنیت در این فضا به ویژه برای سازمان های مختلف به منظور ایجاد امنیت فضای مجازی بسیار اهمیت دارد.

متخصص هک و امنیت فردی است که امنیت سازمان در فضای سایبری را ایجاد و حفظ می کند. متخصص هک و امنیت وظیفه نظارت بر شبکه ها برای مقابله با تهدیدات امنیتی را بر عهده دارند. متخصص هک و امنیت در سازمان لازم است تا سیستم هایی که مورد حمله سایبری قرار گرفته اند را مشخص و در خصوص آسیب های وارده بر سامانه های موجود گزارش دهند.

متخصص امنیت و شبکه لازم است هر موردی که مربوط به امنیت شبکه باشد نظیر گزارشات مربوط به ترافیک شبکه، گزارشات مربوط به فایروال یا دیواره آتش، گزارشات مربوط به دامنه و ... را بررسی کرده و در خصوص منابعی که احتمال هک شدن و حمله سایبری دارند اطلاعات کسب کند. متخصص هک و امنیت با استفاده از روش های امنیت شبکه، امنیت شبکه ایجاد شده سازمان را برقرار و در صورت وجود مشکل مشکلات امنیتی را برطرف می کند.

چگونه به یک متخصص هک و امنیت تبدیل شویم؟

افرادی که تمایل به تبدیل شدن به متخصص هک و امنیت دارند می توانند در هرکدام از حوزه های ذیل به طور تخصصی وارد شوند:

·        معمار و یا طراح امنیت

·        مشاور ایجاد امنیت در شبکه سایبری

·        کارشناس تست نفوذ و هکر اخلاقی

·        متخصص ارشد امنیت اطلاعات در سازمان

مشاغلی از حوزه فناوری اطلاعات که به گونه ای یا امنیت شبکه های مجازی سر و کار دارند شامل موارد ذیل است:

·        مدیر سیستم یا ادمین سیستم

·        مدیر دیتابیس

·        مدیر وب

·        توسعه دهنده وب یا وب دولوپر

·        مدیر شبکه

·        متخصص فناوری اطلاعات و آی تی

·        مدیر امنیت

·        مهندسی شبکه

برای تبدیل شدن به متخصص هک و امنیت لازم است تا همزمان و یا با پایان دوره دانشگاهی دوره های مربوط به امنیت را گذرانده و در سازمان های مختلف برای کسب تجربه به کار بپردازیم. دوره هایی نظیر Certified Information Systems Security Professional (CISSP) ، EC-Council Certified Security Analyst (ECSA)، Certified Ethical Hacker ((CEH و ... در این زمینه کمک می کند. امنیت می تواند در زمینه سخت افزار، نرم افزار، شبکه  فرآیند و ... مورد بررسی قرار بگیرد.

قیمت متخصص هک و امنیت

بر اساس مطالعه شرکت IBM وجود نقص در شبکه و داده ها می تواند تا حدود 29/3 میلیون دلار برای یک سازمان هزینه داشته باشد. لذا جای تعجب نیست که با توجه به امنیتی که متخصص هک و امنیت در سازمان ایجاد می کند دستمزد بالایی داشته باشد. سازمان نظام صنفی رایانه ای ایران خدمات مختلف حوزه فناوری اطلاعات را قیمت گذاری می کند و برای یک متخصص هک و امنیت ساعتی 300 هزار تومان در نظر گرفته است.

4

چه سازمان هایی به متخصص هک و امنیت نیاز دارند؟

از روش های حفاظتی و امنیتی در سازمان ها رمزهای عبور، کارت های هوشمند، اثر انگشت و چشم، قفل های الکترونیکی، برنامه های ضد ویروس و ... است. سازمان هایی چون بانک ها، دانشگاه ها، بیمارستان ها، مراکز نظامی و نهادهای امنیتی و ...که به اینترنت و دستگاه های الکترونیکی مختلفی متصل بوده و به آن ها سرویس می دهند و یا از آن ها سرویس می گیرند مورد نیاز است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر