کد خبر: 136447
A

کاربرد ورق استیل ۳۰۴ آجدار و نازک کجا استفاده می شود؟

به دلیل جنس مقاوم ورق استیل ۳۰۴ آجدار و رویه غیر مسطح آن، این ورق در کف سازی به شکلی گسترده کاربرد دارد.

کاربرد ورق استیل ۳۰۴ آجدار و نازک کجا استفاده می شود؟

دیده بان ایران- ورق استیل ۳۰۴ آجدار از جمله ورق هایی است که برای استفاده در سطوح افقی و به ویژه کف طراحی شده اند. این محصول یک ورق فولادی مقاوم و از جنس استنلس استیل است که سطح آجدار و غیر صیقلی دارد. آج ها یا  برجستگی های روی ورق استیل آجدار به منظور افزایش اصطکاک بر سطح آن ایجاد شده اند. به دلیل جنس مقاوم ورق استیل ۳۰۴ آجدار و رویه غیر مسطح آن، این ورق در کف سازی به شکلی گسترده کاربرد دارد. ( https://steelkhani.com/product/65/%D9%88%D8%B1%D9%82-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%84-304  )

2

ورق استیل ۳۰۴ آجدار

مشخصات ورق استیل ۳۰۴ آجدار

ورق استیل ۳۰۴ آجدار همه مشخصات دیگر ورق های استیل ۳۰۴ را در خود دارد. تنها ویژگی متفاوت این ورق سطح آجدار آن است. قابلیت ارتجاعی مناسب، مقاومت در برابر خوردگی، ساییدگی، رطوبت و حرارت از جمله مشخصات انواع ورق استنلس استیل ۳۰۴ محسوب می‌ شود. ورق استنلس استیل ۳۰۴ آجدار را نیز می‌ توان همچون دیگر ورق های استیل با مشخصات متنوع تولید کرد. ضخامت این ورق ممکن است از ۵/۱ میلیمتر تا ۱۰ میلی‌ متر متغیر باشد. انواع ورق های استیل آجدار از نظر ابعاد نیز بسیار متنوع هستند، ولی به طور معمول در اندازه‌ های ۲×۱ تا ۶×۲ به فروش می رسند. تفاوت در شکل برجستگی های روی سطح ورق استیل ۳۰۴ آجدار از جمله مواردی است که موجب تنوع این ورق شده است. اشکال بادامی، الماسی، قطره ای، دایره ای، لوزی و عدسی از طرح‌ های مرسومی هستند که بر روی انواع ورق استیل آجدار وجود دارد.

 کاربرد ورق استیل ۳۰۴ آجدار

از ورق های استیل آجدار اغلب در سطوح افقی و شیب دار استفاده می شود. ساخت پله، پل، ایستگاه اتوبوس، یدک کش و حفاظ از جمله کاربردهای ورق های استیل آج دار است. در محیط های صنعتی نیز به فراوانی این نوع ورق ها را برای اجرای کف، پلکان و... به کار می‌ برند. به طور کلی ورق استیل آجدار در هر موقعیتی که به مقاومت بالا و اصطکاک مناسب نیاز است کاربرد دارند. از ورق های استیل ۳۰۴ آجدار نیز به همین ترتیب در چنین موقعیت هایی استفاده می شود. البته از آنجایی که ورق های استیل ۳۰۴ آجدار ضد رطوبت و ضدخوردگی نیز هستند کاربرد گسترده ای در فضای باز و محیط های صنعتی دارند.

انواع ورق استیل ۳۰۴ آجدار

همان طور که گفته شد ورق استنلس استیل ۳۰۴ آجدار با تنوع بالایی تولید می شود. به طور کلی می‌ توانیم انواع ورق استیل آجدار را به دو دسته ورق های استیل آجدار پرسی و فابریک تقسیم کنیم. ورق های استیل آجدار پرسی از طریق سنبه بزنی و پرس کردن ورق های استیل معمولی تولید می شوند. به این صورت که با اعمال فشار و ضربه بر ورق استیل، سطح آن را آجدار می‌ کنند. ورق های استیل آجدار فابریک با اضافه کردن لایه ای از آج به ورق استیل تولید می‌ شوند. کیفیت و مقاومت این ورق ها بیشتر است و به همین دلیل با قیمت بالاتری به فروش می‌ رسند.

ورق استیل ۳۰۴ نازک یکی از انواع ورق فولادی با ضخامت بسیار اندک است. به طور کلی در بازرگانی استیل خانی به ورق های استیل که ضخامتی کمتر از یک میلی متر دارند ورق استیل نازک گفته می‌ شود. موارد مصرف این ورق ها بسیار گسترده و متنوع است، ولی به طور معمول از آن ها در تولید لوازم و تجهیزات ظریف و حساس استفاده می‌ شود. در میان انواع ورق استیل نازک، ورق های استیل با گرید ۳۰۴ به نوبه خود از اهمیت خاصی برخوردارند. این ورق ها علاوه بر برخورداری از ظرافت لازم، مقاوم، انعطاف‌ پذیر و ضد زنگ هستند، از این رو به عنوان محصولاتی پرکاربرد شناخته می‌ شوند.

S

 

ورق استیل ۳۰۴ نازک

 

قیمت ورق استیل ۳۰۴ نازک

قیمت ورق استیل ۳۰۴ نازک با توجه به وزن، ابعاد، کیفیت سطح ورق و نوع مواد سازنده و به عبارتی آلیاژ ورق استیل تعیین می شود. معمولا ورق های استیل که از ضخامت کمتری برخوردارند به دلیل وزن کمتر ارزان تر هستند. البته قیمت برخی از انواع ورق استیل نازک چون هزینه و زمان بیشتری برای پرداخت آن ها صرف شده بیشتر است.

3

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر